برگزاری آیین معارفه نودانشجویان دانشگاه

۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۱ کد : ۲۴۹ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۱۲۸
به گزارش روابط عمومی، آیین معارفه نودانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور ریاست دانشگاه، معاونین، رؤسا و معاونین آموزشی دانشکده ها و دانشجویان نوورود به صورت وبیناری برگزار گردید.
برگزاری آیین معارفه نودانشجویان دانشگاه

دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم با عرض خیرمقدم و تبریک قبولی به دانشجویان گفت: میزبانی شما عزیزان افتخار ماست و امیدواریم تا با ریشه کن شدن ویروس کرونا، شاهد حضور چهره ها و نیروهای موفق، باانگیزه، جوان و پرانرژی در فضای دانشگاه باشیم.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: موفق به راهیابی در دانشگاهی شده اید که یکی از دانشگاه های برتر ایران است و شاخصه هایی که در نظام های رتبه بندی بین المللی مورد سنجش قرار گرفته است گویای این برتری است و دانشگاه دستیابی به این مهم را مرهون تلاش و همت همه ارکان خود اعم از دانشجویان، اساتید و کارمندان است.

دکتر جواد واثقی امیری افزود: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یک دانشگاه بین المللی است که تعداد 167 دانشجوی غیر ایرانی در آن مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۳ درصد از دانشجویان کل دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند و این درحالی است که براساس داده های وزارت علوم، میانگین این مقدار در سطح دانشگاه های کشور تنها 1/4 درصد می باشد و دستیابی به این پیشرفت و افتخار امکان پذیر نبود؛ اگر دانشگاه شاخصه ها و تراز خاص خود را نداشت.

وی افزود: این دانشگاه در همه حوزه های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، دانشجویی و ... سعی می کند تا به صورت متوازن عمل نماید.

دکتر واثقی امیری گفت: راهیابی به دانشگاه، شروع یک موفقیت است، تازه در اول راه موفقیت قرار گرفته اید و باید فراتر از قبل با همت و تلاش والا و برنامه ریزی دقیق در مسیر موفقیت گام بردارید و همه همت مجموعه دانشگاه بر این است تا شرایط و فضا را به بهترین نحو برای فعالیت و تحصیل شما فراهم آورند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض تبریک به دانشجویان گفت: حضور در دانشگاه، شروع یک کار با نشاط، سخت و نیازمند به همت و تلاش زیاد و برنامه ریزی دقیق است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تاکید کرد: وقوع هیچ اتفاقی شانسی نیست، طی مدارج علمی نیاز به تلاش مضاعف دارد. در کنار علم آموزی باید به شاخصه های انسانی و اخلاقی توجه داشته باشیم. شما دانشجویان بهترین و طلایی ترین دوران عمرتان را در دانشگاه می گذرانید، در کنار درس و تحصیل علم، به خودسازی تان هم توجه داشته باشید و اصول انسانی و اصول اخلاقی چگونه زندگی کردن را بیاموزید و احترام، ادب، توجه و تواضع شما نسبت به بزرگان و والدینتان باید بیش از پیش باشد.

سپس دکتر بهرام نوایی نیا معاون آموزشی دانشگاه نیز به پاره ای از قوانین و مقررات آموزشی اشاره کرد و گفت: سعی کنید تا به آیین نامه ها و مقررات آموزشی، ضوابط مربوط به برگزاری کلاس ها و ارزشیابی های دانشگاه اشراف کامل داشته باشید؛ چرا که این آگاهی سهم بسزایی در موفقیت های شما دارد.

در پایان دکتر حامد افراسیاب مدیر حراست دانشگاه با عرض تبریک قبولی به دانشجویان و خانواده محترمشان گفت: اولویت اصلی حراست کمک به دانشجویان و ارائه مشاوره های مورد نیاز است. مثل هر محیط اجتماعی دیگر، در محیط دانشگاه نیز ممکن است انسان با چالش ها و آسیب هایی روبرو شود، لذا مدیریت برون رفت از آن ها بسیار مهم است و حراست دانشگاه این آمادگی را اعلام می دارد که در راستای حل مسایل احتمالی همواره در کنار دانشجویان است. در فضای مجازی بسیار محتاط عمل کنید. در جایی که ضرورت دارد، تصاویر رسمی را به اشتراک بگذارید و از اطلاعات شخصی خود مراقبت کنید.

شایان ذکر است در این جلسه کلیپ معرفی دانشگاه و دانشکده ها به صورت مجزا برای آشنایی بیشتر دانشجویان نوورود پخش گردید.


( ۲ )