دانشگاهها فرصت ها، نقاط ضعف و قوت صنایع استان را معرفی کنند

۲۸ مهر ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۴۶۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۹
دانشگاهها فرصت ها، نقاط ضعف و قوت صنایع استان را معرفی کنند

مدیر  مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه ضعف  ارتباط صنعت و دانشگاهها تنها مشکل در سطح مازندران نیست؛ گفت: دانشگاهها، فرصت ها، نقاط ضعف و قوت صنایع استان را معرفی کنند.

دکتر 'مجید عباسی' امروز در جلسه مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: متاسفانه در استان مازندران صنعتی که بتواند اعلام نیاز کند، وجود ندارد و این یکی از معضلاتی است که همواره وجود دارد.

به گفته وی  دانش و صنعت وارداتی یکی از معضل های  اصلی در کشور محسوب می شود که امیدواریم در آینده نه چندان دور به تولید علم و فناوری بیش از پیش در کشور دست یابیم.

و ی همچنین به جایگاه پارک علم و فناوری در استان یادکرد و بیان داشت: مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل این آمادگی را دارد که با راه اندازی پارک علم و فناوری مشکلات صنایع استان را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهها متولی ایجاد پارک علم و فناوری نیستند؛  ادامه داد: با توجه به پیگیری های مکرر برای راه اندازی پارک علم و فناوری هنوز این مهم در استان مازندران محقق نشده است.

در ادامه همچنین دکتر 'فرید حسینی‌زاده' سرپرست گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: معرفی توانمندی های اساتید و اعضای هیات علمی از وظایف دانشگاهها است.

به گفته وی رسالت مهم  دانشگاهها آموزش و پزوهش براساس توانمندی ها است و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز در مسیر رشد و توسعه گام برداشته است.

وی یادآورشد: صنعت در کشور ما سود محور است  ودولت باید زمینه لازم را برای ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه برقرار کند.

92273