دست یابی به فناوری جهت ارتقای جایگاه علمی ایران از اهداف مهم هفته پژوهش است

۲۸ مهر ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۴۶۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۱
دست یابی به فناوری جهت ارتقای جایگاه علمی ایران از اهداف مهم هفته پژوهش است

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: تولید علم و دست یابی به فناوری جهت ارتقای جایگاه علمی ایران اسلامی و نیز کسب ثروت برای بهبود وضع زندگی مردم جزو شعار و اهداف مهم برگزاری هفته پژوهش در سالجاری می باشد.

دکتر 'داود دومیری گنجی' امروز در جلسه مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری یادآورشد: تولید علم و تبدیل آن به ثروت از ایده های بلند رهبر معظم انقلاب است که هرساله مورد تاکید قرار می گیرد.

به گفته وی ترویج فرهنگ پژوهش و ارتقای شان ،منزلت و جایگاه پزوهشگران ، ترغیب و تشویق پژوهشگران در تولید علم و ثروت ، شناسایی افراد متخصص و فعال در عرصه پژوهش با برقراری ارتباط بین مدیران اجرایی و پژوهشگران، تجاری سازی پژوهش و فناوری، ایجاد فضای تعامل بین دانشگاه و صنعت، ارزیابی پژوهشی دستگاههای اجرایی کشورو غیره از اهداف کلی ستاد ملی در هفته پژوهش محسوب می شوند.

عضو کارگروه هفته پژوهش مازندران  با بیان اینکه دبیرخانه هفته پژوهش استان  در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مسستقر شده است؛ خاطرنشان ساخت: 25 آذرماه مصادف با روز پژوهش نامگذاری شده است ولی برگزاری مراسم هفته پژوهش امسال بدلیل تقارن با ایام عزاداری سرورو سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با یک هفته تاخیرازچهارم لغایت نهم دی ماه جاری برگزارخواهد شد.

وی تجلیل از پژوهشگران نمونه استان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی  مراکز آموزش عالی و دستگاههای اجرایی و غیره، برگزاری همایش و کارگاههای آموزشی را از برنامه های مهم هفته پژوش خواند.


معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل  ایجاد فرصت، انسان افزایی، مدیریت افزایی و نتیجه افزایی را از عوامل اصلی ارتباط صنعت و دانشگاه خواند و گفت: برای پیشرفت یک کشور باید اساس و پایه رشد و توسعه  توسط افراد آن جامعه برچیده شود .

دانشمند برتر سال 2010 جهان همچنین به سفر اخیر دانشمندان ایران به چین در همایش بین المللی دینامیک غیر خطی یاد کرد و بیان داشت: تعداد 20 نفر از اساتید و دانشمندان برجسته ایران در این همایش شرکت داشته اند و بنا شد پنجمین دوره این همایش در صورت همکاری چهار دانشگاه داخل و نیز چهاردانشگاه خارج از کشور در ایران برگزار شود.

وی چاپ فعالیت های تحقیقاتی در همه ژورنال های برتر دنیا، انتخاب اعضای هیات تحریریه از میان شرکت کنندگان در چهارمین همایش دینامیک غیر خطی جهان ، ارایه دستاوردهای گروهی از سوی شرکت کنندگان ایرانی را از جمله دستاوردهای مهم این سفر عنوان کرد.


'دومیری گنجی' همچنین به برگزاری گردهمایی روسای دانشگاههای جهان در کشور ترکیه اشاره کرد و بیان داشت: دکتر جانعلی زاده رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان تنها سخنران برای ارایه ایده های نو در این همایش دعوت شده است.

92273