جهش علمی در کشور با تلفیق دانشگاه و صنعت محقق خواهد شد

۲۹ شهریور ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۴۲۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۴
جهش علمی در کشور با تلفیق دانشگاه و صنعت محقق خواهد شد

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه راه اندازی پروژه های  صنعتی در مازندران بر ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها تاثیرگذار است؛ گفت: جهش علمی در کشور با تلفیق دانشگاه و صنعت محقق خواهد شد.


دکتر 'عسکر جانعلی زاده' در حاشیه افتتاح کارخانه خودروسازی بابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دغدغه های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد ارتباط  بین دانشگاه و صنعت است و برآن تاکید دارد؛ تصریح کرد: ارتباط دو طرفه  دانشگاه و صنعت رشد تولیدات علمی و اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.

به گفته وی دانشگاهها به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور محسوب می شوند و صنعتگران باید به این موضوع توجه داشته باشند که در صورت استفاده از نیروهای جوان و متخصص داخلی، روحی تازه در کالبد تولید آنها دمیده شده و محصول تولیدی آنها با کیفیت‌تر و بازده کار آنها با بهره‌ وری بیشتر روبرو می شود.

وی احداث کارخانه خودروسازی در بابل را حرکتی مثبت از سوی دولت دکتر احمدی نژاد خواند و بیان کرد: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برای رفع مشکلات صنعت مازندران آمادگی دارد و می تواند در رشته های مهندسی برق و کامپیوتر، مکانیک، شیمی و عمران توسط نخبگان علمی دانشگاه اعم ازاساتید و دانشجویان به صنعت استان کمک کند.

رییس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ضمن بیان این مطلب که این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور ملزم به رفع  مشكلات صنعت می باشد؛ گفت: در شانزدهم آذر ماه 85 در سفر اول هيات دولت به مازندرن دو مصوبه مهم اعم از ارتقاء  دانشكده فني و مهندسي به دانشگاه صنعتي نوشيرواني و رفع ممنوعيت احداث صنايع در مازندران تحقق یافت و اين نشانگر آن است كه دانشگاه نوشيرواني بابل بايد به نيازهاي صنعتي استان پاسخگو باشد .

دکتر 'جانعلی زاده' يكي از فعاليت هاي مهم دانشگاه را همکاری  با سازمان مسكن و شهرسازي براي انعقاد قرارداد ريزپهنه بندي لرزه‌اي ساختمان‌ها در مقابل حوادث عنوان کرد و ضمن قدردانی از استاندار مازندران خاطرنشان ساخت: در حال حاضر نيزمبلغ یک میلیارد ریال از سوي استانداري به اين امر اختصاص داده شده است که امیدواریم در شكوفايي استان تاثيرگذار باشد.


به گفته وی تنها نباید بدنبال توليد علم و چاپ مقالات مبادرت ورزید بلکه بايد با خارج شدن از مرحله تئوری به تحقیقات کاربردی و با تبديل علم به ثروت نظام مقدس جمهوري اسلامي را در جهان مطرح كنيم.

وی در ادامه همچنين با بیان اینکه اعتبارات دانشگاهها در دولت نهم و دهم افزایش یافته است؛ گفت: اعتبارات حدود چهار برابر نسبت به سال‌هاي گذشته در دانشگاه‌ها رشد داشته است.

'جانعلی زاده' اظهارداشت: درحوزه ستادي وزارت علوم، دکتر مهدی نژاد  به عنوان معاونت پژوهشي و دکتر متکان معاونت اداري و مالي و توسعه منابع انساني مربوط به استان مازندران هستند ونیز مسئول صندوق رفاه وزارت علوم به نوعی مازندرانی است  و نگاه ويژه وزارت علوم به دانشگا‌ه‌هاي مازندران به ويژه دانشگاه نوشيرواني بابل از سوی این مسئولین  قابل تقدير است.

وی ازاختصاص مبلغ 20 ميليارد ریال  براي طرح توسعه دانشگاه خبر داد و اضافه کرد:  این مبلغ  از طريق اعتبارات استاني ، مشاركت‌هاي مردمي  و درآمدهاي اختصاصي و تملك‌هاي استاني براي طرح مطالعات جامع فضاي جديد دانشگاه بهره گرفته مي شود.

وی یادآورشد: امام جمعه بابل درمصوبات سفر هيات دولت به استان مازندران زحمات زيادي را متقبل شدند.

92273