توسعه مسجد در دانشگاهها ، سلامت جسمی و روحی دانشجویان را تضمین می کند

۳۱ مرداد ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۴۰۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۸
توسعه مسجد در دانشگاهها ، سلامت جسمی و روحی دانشجویان را تضمین می کند

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه مسجد حافظ سلامت دین و جامعه است؛ گفت: مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و توسعه آن در دانشگاهها سلامت  روحی و جسمی دانشجویان را تضمین می کند.

دکتر 'عسکر جانعلی زاده' طی گفت و گویی اظهارداشت: امروز با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان، در کنار دانش و تحصيل علم نيازمند تربيت مذهبي و معنوي و به خصوص ترويج فرهنگ نماز در جامعه هستيم .

به گفته وی اساتيد و دانشجويان نقش مهمي را در طراحي روشهاي نو و جذاب که قابل انطباق با روحيه جوانان در زمينه ترويج فرهنگ نماز و آموزه‌هاي ديني باشد، ايفا مي‌کنند.

وي معيار و محک رفتار انسانها در تدين را گرايش به خدا و ايمان و نوع نگاه آنها به امر نماز برشمرد و افزود: با پرهيز از افراط و تفريط و با ارائه راهکارهاي مناسب علمي و بهره‌گيري از کارشناسان ديني در نهادينه کردن فرهنگ نماز و نمازخواني بايد تلاش مضاعفي صورت بگيرد.

وی عنوان کرد: اگر فرهنگ نماز و قرآن در دانشگاهها به يک فرهنگ عمومي تبديل شود قطعاً روند فعاليتهاي دانشگاهي سلامت بيشتري خواهد داشت.


'جانعلی زاده' همچنین به مسجد دانشگاه اشاره کرد و گفت: پروژه مسجد در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در دست ساخت می باشد .


وی مسجد را نماد دانشگاه خواندو بیان داشت: تمام تلاش ما این است که مسجد دانشگاه به زودی به بهره برداری و شاهد حضور جوانان در صف نماز باشیم.
 
به گزارش روابط عمومی، بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران ، 31 مردادماه از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است که متعاقب آن از این تاریخ یک هفته ، هفته تکریم ، تجلیل ، اعزاز و اکرام مساجد است .

این روز مصادف است با به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها که با کشتار مردم در مسجد گوهر شاد توسط رضاخان ، همزمان شده است .هفته تکریم و تجلیل مساجد از 30 مرداد ماه تا 5 شهریورماه در کشور ایران به طور گسترده برگزار می شود .