افتخارات دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل باعث غرور، عزت و آبروی ملت ایران است

۳۰ مرداد ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۴۰۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۳
افتخارات دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل باعث غرور، عزت و آبروی ملت ایران است

استاد یکی از دانشگاههای  آمریکا گفت: افتخارات دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل باعث غرور، عزت و آبروی ملت ایران است.

پروفسور'محمود نجفی' در حاشیه بازدید از پروژه های تحقیقاتی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل طی گفت و گویی با بیان اینکه ارایه گزارش فعالیت این دانشگاه از سوی دکتر جانعلی زاده باعث حیرت شده است؛ اظهارداشت: جای بسی حیرت است که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بعداز استقلال در مدت زمان کوتاه توانسته به جایگاه بسیار خوبی در سطح بین الملل دست یابد.

وی یادآورشد: رییس و همه اساتید دانشگاه محوریت فعالیت شان را در زمینه تولید علم و فناوری گذاشتند و این حرکت یکی از عوامل موفقیت ورشد دانشگاه نوشیروانی  می باشد.

به گفته وی کشور ایران از گذشته های بسیار دور مهد علم، شعر، ادب، فرهنگ و تمدن بوده است و باید آن را احیا کرد چرا که با وجود 10 سال ورود در جنگ ، دانشگاه نوشیروانی بابل توانسته موفقیت های بزرگی را در مدت زمان کوتاه کسب کند.

وی هدف ازبازدید  پروژه های دانشگاه صنعتی بابل را ایجاد ارتباط و تبادل علمی بین دانشمندان، اساتید و چهره های علمی با عرق ملی و مذهبی در سراسر جهان با این دانشگاه خواند و بیان داشت: امیدواریم با برگزاری کنفرانس های مختلف در این دانشگاه نخبگان ایرانی مقیم سراسر دنیا در این دانشگاه گردهم آیند تا بتوانیم از تجربیات علمی چهرهای علمی  بهره مند شویم.

پروفسور' نجفی' ادامه داد: طراحی سایتی با عنوان 'خیام انسیتو' با مرکزیت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل می تواند تمام دانشمندان و چهره های علمی ایرانی در جهان را دور هم جمع کند تا به تبادل اطلاعات بپردازند.

این استاد دانشگاه در رشته ریاضیات کاربردی خاطرنشان ساخت: موفقیت در راه اندازی سایت خیام انسیتو با محوریت دانشگاه صنعتی بابل می تواند، برای دیگر استانهای کشور الگوی خوبی محسوب شود.

این ایرانی مقیم آمریکا با اشاره به اینکه رییس، اساتید و همه چهره های علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به خود باوری رسیده اند؛ افزود: افق بسیار روشنی برای رشد و بالندگی این دانشگاه که در ایران حرف اول را می زند، مشاهده می کنم.

به گزارش روابط عمومی، در خاتمه دکتر 'جانعلی زاده' رییس دانشگاه صنعتی بابل هدایایی به همراه لوح سپاس به پروفسور 'نجفی' اهداء کرد.