رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی برای همکاری در سطح ملی و بین المللی اعلام آمادگی کرد

۳۰ مرداد ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۳۹۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۱
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی برای همکاری در سطح ملی و بین المللی اعلام آمادگی کرد

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن بیان این مطلب که تحقیقات کاربردی یکی از مهمترین رویکرد روبه رشد این دانشگاه محسوب می شود، برای همکاری در تمام سطوح علمی با دانشگاهها، پژوهشگاهها و موسسات آموزش عالی در سطح ملی و بین المللی اعلام آمادگی کرد.

دکتر'عسکر جانعلی زاده' در نشست صمیمی با استاد دانشگاه آمریکا با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سطح بین المللی افزود: ارتباط این دانشگاه با صنعت بسیار قوی است و توانایی علمی آن در حوزه های انرژی، محیط زیست، نانو بیوتکنولوژی ، پیل سوختی، فناوری اطلاعات و هوا فضا در سطح جهانی می باشد.

به گفته وی برگزاری مسابقات سراسری رباتیک دانشجویی، همایش سراسری دینامیک شاره ها، کنفرانس ساخت و تولید و غیره در دانشگاه صنعتی بابل را می توان از اقدامات مهم در راستای توسعه علم و فناوری محسوب کرد.

وی با بیان اینکه سیر صعودی و همه پیشرفت های علمی این دانشگاه مرهون نیت خیرخواهانه مرحوم نوشیروانی می باشد؛  یادآورشد: در 16 آذرماه سال 85 مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی با سفر هیات دولت نهم به استان مازندران به دانشگاه صنعتی بابل ارتقاء یافت که این افتخار بزرگ با توقف ممنوعیت استقرار صنعت در این استان همگام شد.

وی به افتخارات دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: کسب رتبه نخست در نمایشگاه فناوری دستاوردهای سی ساله دانشگاههای کشور درتهران در سال 87، کسب رتبه اول مسابقات کمیکار بین المللی دانشجویان مکانیک دانشگاه صنعتی بابل، کسب جایزه بهترین مقاله جهان، کسب رتبه اول آزمون کارشناسی ارشد توسط دانشجوی رشته مهندسی برق این دانشگاه در سال 89، کسب رتبه برتر در مسابقات زیردریایی های کنترل از راه دور در سراسر کشور، انتخاب دکتر دومیری گنجی معاون پژوهشی دانشگاه به عنوان دانشمند برتر جهان در سه سال متوالی و غیره از جمله افتخارات بزرگ این دانشگاه می باشد.

وی افزود: همچنین بنیاد ملی  نخبگان ریاست جمهوری در سال گذشته طی نامه ای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را به عنوان یکی از مراکز نخبه پروری کشورمعرفی کرد.