دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل درخشش ملی یافت

۳۰ مرداد ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۳۹۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۲
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل درخشش ملی یافت

استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل درخشش ملی یافت.

دکتر' محمد طیبی رهنی ' در نشست صمیمی با رییس و دیگر مسئولین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه دانشگاه نوشیروانی بابل یکی از دانشگاههای برتر در سطح کشوراست؛ اظهارداشت: این دانشگاه با وجود پتانسیل های بسیار خوب و اساتید برجسته از لحاظ علمی دانشگاههای سطح کشور را در نوردید.

وی یادآورشد: شواهد نشان می دهد که در آینده نزدیک دانشگاه صنعتی بابل افتخارات زیادی را در سطح بین الملل کسب کند.

وی در ادامه پایه گذاری یک مرکز پژوهشی را در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خواستار شد و بیان داشت: با ایجاد یک مرکز پژوهشی  با وجود اساتید و دانشجویان برجسته دراین دانشگاه می توان تمام نخبگان کشور های مختلف را در سمینارها، همایش ها، کنفرانس های بین المللی و ملی دعوت و از وجود آنها برای پیشرفت کشور بهره برد.

وی خاطرنشان ساخت:  این مرکز پژوهشی  به عنوان پژوهشگاه نوع سوم در کشور مطرح و آیین نامه آن را دولت تصویب ولی هیچ بودجه ای برای فعالیت این نوع پژوهشگاه اختصاص نمی دهد و این پژوهشگاه از طریق اعضای شرکت کننده در این مرکز فعالیت خواهد کرد.

به گفته 'طیبی 'امیدواریم این هم اندیشی با مسئولین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یک ارتباط تنگاتنگی را برای همکاری فی مابین  بین این دانشگاه و دانشگاه صنعتی شریف برقرار کند.

در ادامه همچنین معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های  ایرانیان خارج از کشور یکی ازرویکردهای مهم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است .

دکتر 'داود دومیری گنجی' اظهارداشت: توسعه علمی و پژوهشی کشور با تولید علم در دانشگاه صنعتی بابل یکی دیگر از اهداف مسئولین این دانشگاه است که امیدواریم با ایجاد ارتباط با اساتید برجسته در سطح بین الملل بتوانیم به گسترش فعالیت های پژوهشی بپردازیم.