خبرنگاران، سربازان نظام در جنگ نرم هستند

۱۷ مرداد ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۳۸۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۱
خبرنگاران، سربازان نظام در جنگ نرم هستند

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خبرنگاران را سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی درمقابله با جنگ نرم  دشمنان خواند.

دکتر 'عسکر جانعلی زاده' طی گفت و گویی ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و روز خبرنگار اظهارداشت: در ایران اسلامی چه در دوره هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیزمان در امر تهیه واقعیات و دفاع از آزادگی و اسلام بودیم.

وی با بیان اینکه خبرنگار جلوه ای از صبر، شکیبایی و ایثاراست؛ خاطرنشان ساخت: دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز بیگانه فصلی تأثیرگذار در تاریخ این مرز و بوم است که بخشی از آن ما حصل تلاش خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه نگارانی بود كه با هدف اطلاع رسانی و نیز انتقال فرهنگ اسلامی-انقلابی جبهه به این معركه وارد شده بودند و بسیاری از این عزیزان پس از جنگ نیز همچنان به آرمان های خود وفادار مانده و به تلاش خستگی ناپذیر و مسئولیت پذیری خود ادامه دادند.


وی یادآورشد:  گرامیداشت اصحاب رسانه و جراید به عنوان صاحبان اندیشه فرصتی برای پاسداشت کوشش های صادقانه روزنامه نگاران آزاده است که برای دسترسی، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

به گفته وی خبرنگاران پرتلاش در مسير ايفاي وظايف قانوني در انعکاس اخبار و رویدادها همچون گذشته با تعهد و بصيرت، بر مدار انصاف و اخلاق حركت كرده و راه شکوفايي دانش و توسعه پايدار كشور را فراهم سازند.

'جانعلی زاده' ضمن بیان این مطلب که امانتداری را باید از قشر خبرنگار آموخت؛ یادکرد: از تعدادی از خبرنگاران منطقه به عنوان مشاوران در روند توسعه و رشد علمی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و غیره در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بکارگیری می شود که امیدواریم این همکاری برای رشد و تعالی ایران اسلامی تداوم داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی،محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) درسال ۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسیدلذا شورای فرهنگ عمومی ، ۱۷ مردادماه، سالروز شهادت 'محمود صارمی ' را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری كرد.