اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون ایثارگری و جانبازی رزمندگان است

۲۵ تیر ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۳۵۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۲
اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون ایثارگری و جانبازی رزمندگان است

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران مرهون ایثارگری و جانبازی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

دکتر 'عسکر جانعلی زاده' در مراسم تجلیل از 18جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه، ياد و خاطره شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس اظهارداشت: فرهنگ ايثار و شهادت و پاسداري، ايستادگي و مقابله با مستكبران از اساسي‌ترين تفكرات اعتقادي ما پس از پيروزي انقلاب اسلامي است كه بايد نهادينه شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل العباس(ع) بزرگ جانباز تاريخ انسانيت است که صحنه کربلا را تجليگاه ايثار و جانبازي نمود؛ یادآورشد: جوانان و نوجوانان به خصوص دانشجویان جامعه ما براي رشد و تعالي خويش و براي دفاع از انقلاب اسلامي و ارزش هاي آن و براي استقامت در راه رسيدن به اهداف اسلامي خويش نيازمند الگوي مناسب هستند.

وی افزود: جانبازان همچنان باید در میدان و عرصه های مختلف حضور داشته باشند و هرگز احساس خستگی و کنارگیری نکنند و رسالت خود را نسبت به جامعه و نسل جوان انجام دهند و نسل جوان نیز باید با این قشر ارتباط بیشتری داشته باشند و معنویت و مشی که در وجود جانبازان است را کسب کنند.

به گفته وی اگر آن ایثارگری های رزمندگان در سرما و گرمای طاقت فرسا در مناطق عملیاتی در دوران جنگ تحمیلی نبود، امروز چهره های علمی،دانشجویان،اساتید دانشگاهها و دانشمندان عزیزکشورمان به راحتی نمی توانستند به فعالیت های علمی و پژوهش های کاربردی در ایران اسلامی بپردازنند .

وی خاطرنشان ساخت: امروز با توجه به ترفندهای دشمنان که فرمانده کل قوا، بزرگ جانباز انقلاب بارها مقابله با جنگ نرم از سوی دشمنان را گوشتزد کرده اند، مسئولیت جانبازان و ایثارگران را درجامعه به خصوص محافل علمی چند برابر کرده است .

وی اضافه کرد:  ایثارگران باید به عنوان یک الگوی مناسب هدایتگر و راهنمای جوانان این مرزو بوم برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی باشند.

همچنین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران از مرزهای اعتقادی، خاکی و آبی این مرز و بوم دفاع کردند؛گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به آنهایی که دعوت حق را لبیک گفتند اجر عظیمی در نظر گرفته است.

حجة الاسلام 'سید محمد باقر حسینی' با اشاره به اینکه جانبازان مسیر شهادت را طی کردند؛ یادآورشد: امروز بعد از جنگ تحمیلی حفظ جایگاه جانبازان و ایثارگران در جامعه کمتر ازمقام شهدا نیست و همواره باید حضور آنها در عرصه های مختلف برای پایداری نظام برقرار باشد.

وی ضمن بیان این مطلب که بارزترین پیام روز جانباز بصیرت ملت ایران است؛ ادامه داد:  بصیرت در مقابل دشمن و دفاع از ولایت و ولایتمداری از ویژگیهای بارز حضرت ابوالفضل العباس(ع) بوده است

به گزارش روابط عمومی، در خاتمه هر یک از اساتید و کارمندان جانباز دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به بیان خاطرات دوران جبهه و جنگ پرداختند.

همچنین از همه این جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.