ارايه اطلاعات درست و شفاف اعتماد مردم را افزايش مي دهد

۰۱ خرداد ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۳۰۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۴۵
ارايه اطلاعات درست و شفاف اعتماد مردم را افزايش مي دهد

معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران گفت: ارايه اطلاعات درست و شفاف اعتماد مردم به دولت و دستگاههاي اجرايي را افزايش مي دهد.

' هادي ابراهيمي ' در نخستين همايش ' اطلاع رساني  هنرمندانه ' در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي ، مديران و مسوولان روابط عمومي دستگاههاي اجرايي استان مازندران در بابلسر افزود: جايگاه روابط عمومي ها در دستگاههاي اجرايي همچنان نامشخص است و بايد در راستاي شناخت هويتي و کارکردي روابط عمومي ها تلاش شود .
وي ادامه داد: با تشکيل شوراي اطلاع رساني دولت جايگاه روابط عمومي ها ارتقا خواهد يافت.

وي نگاه دولت دهم را يک نگاه معرفتي دانست و گفت: امروزه حدود 40 تا 50 درصد اخبار کشور در فضاي غير رسانه اي منتشر مي شود 

وي تاکيد کرد: روابط عمومي بايد با فرهنگ سازي و کارهاي تبلیغي واحدهاي مختلف سازمان خود را با راهکارهاي تحقق شعار همت مضاعف و کار مضاعف آشنا سازند.
ابراهيمي شناخت مديران از جايگاه روابط عمومي ها را کم رنگ دانست و اظهار داشت: ارتباط، مهمترين عنصر در گرفتن اطلاعات و انتشار آن است که مديران بايد از روابط عمومي هاي خود در اين بخش حمايت شوند.

 
' محمد حسن انصاري فرد ' عضو شوراي اطلاع رساني دولت دهم نيز در اين همايش گفت : امروزه اطلاعات، ثروت و قدرت در دنيا است پس پيام رساني حرفه اي جايگاه ممتازي دارد.

 
وي با بيان اينکه در دنياي آگاه سازي داشتن اطلاعات به روز اهميت ويژه اي دارد ، گفت: براي برقراري ارتباطات کانال هاي مناسب ارتباطي اصل است.

 
مدير کل روابط عمومي وزارت جهاد کشاورزي شکسته نفسي مديران در برقراري ارتباط با رسانه ها در انعکاس فعاليت هاي انجام گرفته را مناسب ندانست و ادامه داد: امروزه ارتباط با مخاطبين اصل است و بايد به پيام هاي ارتباطي نيز توجه شود.


وي بر توجه مديران و مسوولان روابط عمومي ها به فضاي مجازي جامعه تاکيد کرد و افزود: امروزه در فضاي مجازي معادلات ارتباطي مورد بررسي قرار مي گيرد.
انصاري فرد گفت: پيام هاي حساب شده موجب اقتدار و صلح خواهد شد به همين منظور اطلاعات، قدرت و ثروت محسوب مي شود.


وي اعتماد آفريني ، صداقت ، بصيريت و کفايت را چهار عامل ارتباطات عنوان کرد و گفت: کارهاي غلط ، عدم اجراي درست ارتباط ، سوء تفاهم و شيطنت نيز سبب بي اعتمادي مخاطبان مي شود.


وي به موضوع مشارکت طلبي اشاره کرد و گفت: شناخت از سرمايه ها و ظرفيت يک اصل در مشارکت است و روان شناسان معتقدند رمز مشارکت طلبي بهره هوشي عاطفي است.


اين عضو شوراي اطلاع رساني دولت ، اطلاعات و آمار دقيق درتهيه طرح جامع و برنامه ريزي را از اصول اصلي دانست .
به گزارش روابط عمومی در پايان اين همايش از مديران بازنشسته و پيشکسوت روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي مازندران با اهدا لوح سپاس توسط استاندارمازندران تقدير به عمل آمد .

همچنین دکتر 'جانعلی زاده' رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و تنی چند از مسئولین دانشگاه در این همایش حضور داشتند.