طرح توسعه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مرزن آباد اجرایی خواهد شد

۲۸ اسفند ۱۳۸۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۲۲۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۶
طرح توسعه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مرزن آباد اجرایی خواهد شد

 معاون عمرانی استاندارمازندران اعلام کرد: طرح توسعه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل درمرزن آباد اجرایی خواهد شد.


مهندس 'سیدعیسی هاشمی ' در جلسه طرح توسعه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در جمع مسئولین و اهالی مرزن آباد بابل تصریح کرد: زمینی به مساحت 80 هکتار از اراضی مرزن آباد بابل برای توسعه فضای فیزیکی در اختیار دانشگاه صنعتی بابل قرارگرفته است و طبیعی است که دانشگاه باید مسیری را طی کند که نفع آن به مردم منطقه برسد.


وی اظهار داشت: مرحوم نوشیروانی به عنوان  بنیانگذاراین دانشگاه در جهت توسعه علم و دانش و نیز اقتصاد شهرستان، استان و کشور خدمات ارزشمندی انجام داده است که برای ارتقاء دانشگاه نیاز بود که زمین مورد نیاز توسط دولت دراستان مازندران تهیه شود.


وی گفت: با یک بررسی کارشناسی زمین ازمنظر و نگاه اداری وروی کاغذ تحویل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل شد و در طی مراحل تهیه سند، با نکاتی که نیاز به همفکری می باشد، مواجه شده ایم.


وی ادامه داد: احداث دانشگاه باعث ایجاد فرصت بزرگ برای ارتقاء سطح علمی و دانش آن منطقه است و در اقتصاد هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: دولت نهم طرح توسعه دانشگاه را در سفرهیات دولت به مازندران تصویب کرد و ما مسئولین استانی در یک نقطه ای ازبابل موظف هستیم  این طرح را اجرایی کنیم.

معاون عمرانی استاندارمازندران  نیازدانشگاه را باتوجه به نورم های مشخص شده ازسوی وزارت علوم ،70الی 80هکتاردانست وبیان داشت:طرح را می توان به گونه ای اجرا کرد که هم مردم ازلحاظ تامین آب کشاورزی دچارمشکل نشوند وهم دانشگاه  فضای مورد نیازرا درآنجا احداث کند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دکتر'جانعلی زاده' ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به این نتیجه رسیدیم که با اجرای طرح توسعه حق و حقوق هر دو طرف رعایت شود؛ عنوان کرد: باید مردم و دانشگاه نهایت بهره مندی را از زمین مرزن آباد ببرند.