برگزاری مراسم وحدت حوزه و دانشگاه

۲۵ آذر ۱۳۸۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۱۷۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۵
برگزاری مراسم وحدت حوزه و دانشگاه

<?xml:namespace prefix = o ns = 'urn:schemas-microsoft-com:office:office' />

 

انقلاب اسلامي بين روحانيت و رهبري برادري ايجاد كرده است

 

عضو مجلس خبرگان رهبري عنوان كرد: به بركت انقلاب اسلامي بين روحانيت و رهبري برادري ايجادشده است.

 

حجة الاسلام 'علي معلمي' امروز چهارشنبه درهم انديشي وحدت حوزه و دانشگاه ها و گراميداشت ياد و خاطره شهداء طلبه و دانشجوي مازندران كه در تالار نوشيرواني دانشگاه  با حضوردكتر جانعلي زاده رياست دانشگاه ، و اساتيد و كاركنان برگزار شده بود  تصريح كرد: امام خميني(ره) خيرخواه دانشجويان و نسل هاي آينده و نيز ملت بود.

 

وي خاطرنشان كرد: سرنگوني ر‍‍‍ژيم دو هزارو500 ساله شاهنشناهي يك حركتي بزرگ بود كه به دست رهبر كبير انقلاب افتاده بود كه تا آن زمان كسي براين باور نبوده است.

 

وي با بيان اينكه هر كس به خدا توكل كند خداوند ياري اش ميكند؛ بيان كرد: بايد براي پيروزي به ريسمان الهي كه همان دين، كتاب و حجت خداست چنگ زنيم .

وي ضمن بيان اين مطلب كه  اين سياست انگليسي ها بود كه حوزويان را از دانشجويان و دانشجويان را از حوزويان جدا كند؛ ادامه داد: همه حوزويان و دانشگاهيان در لبه پرتگاه قرارداشتند  و وحدت حوزه و دانشگاه بسياري از مشكلات را كه براي دشمن خوشحال كننده بود را مرتفع كرده است.

دكتر جانعلي زاده رييس دانشگاه در ادامه مراسم تأكيد كرد كه حوزه و دانشگاه با محوريت ولايت فقيه در راستاي مبازه با جنگ نرم كه برما تحميل شده است بايد دفاع نمايند.

وي با بيان اينكه استراژي دشمن در حال حاضر جنگ نرم مي باشد افزود: مبارزه با جنگ نرم همچون مبارزه با  دشمنان  در دوران دفاع مقدس است كه بسيار با ارزش مي باشد.

همچنين در خاتمه اين هم انديشي ،بيانيه محكوميت توهين به ساحت مقدس امام خميني (ره)ازسوي سازمان بسيج اساتيد دانشگاهها و مراكز آموزش عالي استان مازندران توسط يكي از مسئولين در جمع روحانيون و دانشجويان قرائت شد.

 

در اين بيانيه آمده است: بار ديگر ملت ايران شاهدفتنه هاي ديگر از سوي عده اي خود فروخته وجيره خواران صهيونيسم و استكبار جهاني در روز   16 آذر در محيط مقدس دانشگاه بود كه با هتك حرمت به ساحت مقدس معمار كبير انقلاب قلب ملت ايران را شكستند و در ماتم فرو بردند.

 

همچنين  در بخش ديگري از اين بيانيه نوشته شده است: بدون ترديد تدابير و هدايت هاي مستمر و هوشمندانه مقام معظم رهبري ،پرده از اين فتنه دشمنان برداشته و مكرشان را خنثي كرده است اما عده اي بر تكرار اشتباهات و خطاهاي خود اصرار دارند كه اميدواريم هر چه زودتر به آغوش نظام بازگردند.

 

همچنين بعد از اتمام مراسم طلاب و دانشجويان بعد از اقامه نماز فرياد 'مرگ برآمريكا' ،'مرگ براسرائيل'،' ما همه نسل حيدريم مطيع امررهبريم '،' علمدار و لايت دانشجويان فدايت' ،'هم غزه  هم لبنان جانم فداي رهبر 'و غيره را سر دادند از دانشگاه بسمت مصلي حرکت کردند و انزجار خود را ا