همكاري دانشگاه در اجراي طرح ريزپهنه بندي زلزله مازندران

۲۶ مهر ۱۳۸۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۱۳۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۶۹
همكاري دانشگاه در اجراي طرح ريزپهنه بندي زلزله مازندران

رييس سازمان مسکن وشهرسازي مازندران اعلام کرد: 36 ميليارد ريال براي اجراي طرح 'ريزپهنه بندي زلزله مازندران' با همکاري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل درنظرگرفته شده است

سيد رسول رسولي' شنبه شب درحاشيه جلسه کميته پيگيري طرح ريزپهنه بندي زلزله استان مازندران دردانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل تصريح کرد: اين بودجه از محل اعتبارات معاونت عمراني استانداري و حوادث غيرمترقبه استان تامين خواهد شد.
به گفته ' رسولي ' دراين طرح توجه به ريزپهنه هاي زلزله به لحاظ تاثير آن دراستان بصورت موشکافانه توسط دانشگاه صنعتي انجام مي شود که هم براي مهندسان در طراحي ساختمان و نيز براي مطالعات زيرساختار اعم از راه،آب،گاز،برق،تجهيزات مخابرات و نيز مهمتر از همه پدافند غيرعامل در استان لازم و ضروري است که در زمينه رانش و در صورت بروز زلزله ، نقاط حادثه خيزشناسايي و پيش بيني شود.
وي با بيان اينکه اميدواريم طي سه تا چهار سال آينده اين طرح در استان به ثمر بنشيند خاطر نشان ساخت: درحال حاضر10مرکزبراي اجراي اين طرح اعلام آمادگي کرده اند در حاليکه سازمان مسکن و شهرسازي تمايل دارد با دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به دليل بومي بودن همکاري نمايد.
وي با اشاره به اينکه استان مازندران رتبه چهارم را به لحاظ رعايت مقررات ملي ساختمان در کشور دارا مي باشد گفت : مقاومت ساختمان در يک دهه اخير دو برابر شده و مقاومت ساختمانهايي که درحال ساخت مي باشند بيش از95درصداست.
'رسولي ' يادآورشد: براي ساختمانهايي که درگذشته احداث شده ودرنقطه حساسي قراردارند تدابير لازم براي مقاوم سازي انجام شده است