فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

۲۹ شهریور ۱۳۸۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۱۱۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۱
فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت<?xml:namespace prefix = o ns = 'urn:schemas-microsoft-com:office:office' />

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

صد حیف از این بساط که برچیده می شود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت

خوشبخت آن کسی است که بخشیده می شود

آخرین سفره های ضیافت نور برچیده شد و آخرین سوره ها، دعاها، نیایشها و غزلها در اشتیاق معبود خوانده شد ... اشك بیقرارمان دیگر بار باریدن گرفت و از آن حضور بیكران برای یك مهمانی منور رمضانی دیگر وعده خواست، وعده ای سبز برای احساس ترنم زیبای بهار رمضان سالی دیگر و رخصت حضور در میهمانی و ضیافت پر معنویتی دیگر ...

اللهم اهل الکبریا و العظمه 
و اهل الجود و الجبروت
و اهل العفو و الرحمة
و اهل التقوى و المغفرة

اسئلک بحق هذا الیوم الذى جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلى الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا، ان تصلى على محمد و آل محمد و ان تدخلنى فى کل خیر ادخلت فیه محمدا و آل محمد و ان تخرجنى من کل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد، صلواتک علیه و علیهم. اللهم انى اسئلک خیر ما سئلک منه عبادک الصالحون و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون‏.

بارالها، به حق این روزى که آن را براى مسلمانان عید و براى محمد(ص) ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قرار دادى از تو می ‏خواهم که بر محمد و آل محمد درود بفرستى و مرا در هر خیرى وارد کنى که محمد و آل محمد را در آن وارد کردى و از هر سوء و بدى خارج سازى که محمد و آل محمد را خارج ساختى، درود و صلوات تو بر او و آنها، خداوندا، از تو می طلبم آنچه بندگان شایسته‏ات از تو خواستند و به تو پناه می برم از آنچه بندگان خالصت‏ به تو پناه بردند.

خدایا! فطر از فطرت است و فطرت ما را به اولین روز آفرینش بر می گرداند؛ آنگاه كه جبرییل را فرستادی، تا از خاك زمین مشتی برگیرد و تو خمیره آدم را در بین طائف و مكه به 40 روز سرشتی.

آفریدگارا! تو مرا آفریدی تا نام های تو را یاد بگیرم و تو را به هزار و یك نام مقدس فرا بخوانم و با یاد و نام تو صدای عاشق تو را جاودان بر گنبد گیتی مكرر بدارم.

مهربانا! نیك می دانستی كه از خاك بودنم مرا از پرواز باز خواهد داشت و از آنجا كه دوستم داشتی، رهایم نكردی؛ بهار رمضان را در چرخش ایام بر سر راهم قرار دادی تا سر و تن، دل و جان، و خویشتن خویش را در بارش بارانهای رحمت تو، از هر چه آلودگی و س