متن سخنراني رييس جديد دانشگاه ( دكتر عسكر جانعلي زاده ) در مراسم معارفه اش

۲۶ مرداد ۱۳۸۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۰۹۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۴
متن سخنراني رييس جديد دانشگاه ( دكتر عسكر جانعلي زاده ) در مراسم معارفه اش

دعاي فرج
الهم كل لوليك
الحجه‌بن‌الحسن
صلواتك عليه و علي آباء
في هذا ساعته و في كل ساعه
ولياً و حافظا و قاعداً و ناصرا
و دليلاً و عيانا حتي تسكنه عرضك طوعا
و تمتعه فيها تحويلا


قبل از هر چيز ايام شعبانيه و پشت‌سر گذاشتن روز نيمه شعبان و ولادت منجي عالم بشريت و حلول ماه مبارك رمضان را تبريك عرض مي‌كنم و توفيق آمادگي براي اين مهماني را از خداوند منان مسئلت داريم.
در مطلع سخن لازم است يادي داشته باشيم از امام راحل و بزرگوارمان اين معمار كبير انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي و سلام و درود مي‌فرستيم به روان پاك شهداي انقلاب اسلامي و شهداي هشت سال دفاع مقدس و امام شهيدان، سلام و درود مي‌فرستيم به مردم فهيم ايران اسلامي كه در انتخابات 22 خرداد حماسه‌اي با شكوه و با عظمت خلق نمودند و با آراء قريب به 85% خود پيروزي ديگري را رقم زدند. اين پيروزي ملت فهيم ايران را يك هديه الهي مي‌دانيم و بدان افتخار مي‌كنيم. معتقدم كه اين پيروزي بزرگ مرهون هدايت‌هاي پيامبر گونه مقام معظم رهبري است. پروردگارا عمري با بركت و طولاني به اين رهبر فرزانه عطا فرما و انقلاب اسلامي را به انقلاب جهاني حضرت مهدي (عج) متصل بفرما. انشاء ا...
با عرض سلام و ادب و احترام، عرض خوش آمدگويي دارم خدمت همه شماها بزرگواران، مسئولين كشوري و لشگري استاني و شهرستاني، همكاران اعضاي هيئت علمي كارمندان شريف و دانشجويان معزز و در يك كلام خانواده بزرگ آموزش عالي كشور در حقيقت به خانه خودتان خوش آمديد و اين منّتي است كه بر ما نهاديد. آرزوي توفيق سربلندي و سرافرازي براي همه شماها دارم.
تشكر و قدرداني ويژه دارم از رياست محترم دانشگاه جناب آقاي دكتر شكري كه زحمات زيادي را متحمل شدند و عرض خسته نباشيد به ايشان و همكاران در سيستم مديريت دانشگاه، بديهي است هر كاري در ابتداي امر احتياج به انرژي زيادي دارد. فرصت را غنيمت شمرده از همه كساني كه در جهت ارتقاء علمي و پژوهشي و تبديل آن به دانشگاه زحمت كشيدند تقدير و تشكر دارم. مستحضريد كه اين دانشگاه در دهه قبل از انقلاب اسلامي به عنوان مدرسه عالي تربيت دبير فني شروع به كار نموده و مسير تكاملي خوبي را طي نموده است.
خداوند را شاكرم كه اين دانشگاه صنعتي در استاني واقع مي‌باشد كه مردم آن در طول تاريخ مردمي عالم‌پرور، علم دوست، و ولايتمدار بوده‌اند و همة عموم مردم منطقه يار و پشتوانة غني دانشگاه و دانشگاهي مي‌باشند. اينجانب به سهم خود از اين مردم با فرهنگ تشكر مي‌كنم از اينكه در كنار آنان مي‌باشم بر خود مي‌بالم در همين راستا جا دارد يادي داشته باشيم از خير بزرگ و مؤسس اين دانشگاه مرحوم سيدحسين فلاح نوشيرواني كه تحت حمايت و پشتيباني قاطع حضرت آيه الله روحاني، اين مجموعه آموزش عالي را فراهم نموده و تقديم به جامعه دانشگاهي استان نمودند و با اينكار نيك زمينه پيشرفت آموزش عالي را فراهم نمودند.
براساس جمله بسيار ارزشمند رهبر كبير انقلاب كه فرمودند: «دانشگاه كارخانة آدم‌سازي است»، معتقدم حقيقتا آموزش عالي از اوجب واجبات است و از اوليت‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي به شمار مي‌آيد و مشكلات كشور در درازمدت تنها از اين منظر قابل حل مي‌باشد.
اما در رابطه با خود دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل كه به عنوان مهمترين و بزرگترين دانشگاه صنعتي شمال كشور به شمار مي‌آيد بايد عرض كنم كه اين منطقه با دارا بودن نجبگان و مردم پويا و تلاشگر و همچنين شرايط ژئو پليتيك منطقه‌اي و دارا بودن نيروي انساني خدادادي و استعدادهاي بي‌نظيرش مي‌تواند به قطب بزرگ علوم و فناوري‌هاي نوين مبدل شود. در اين راستا بايد به توسعه تحصيلات تكميلي و دوره‌هاي دكتري و كاربردي كردن تحقيقات روي آوريم و به تعامل دانشگاه با صنعت حالت عملي بدهيم. روي تحقيقات متقاضي محور سرمايه‌گذاري نمائيم و با بهره‌گيري از نتايج اينگونه تحقيقات و مشكلات مبتلا به استاني و كشوري را حل نمائيم. تنها از اين طريق است كه حلقه مهم زنجيره ثمردهي علم و فناوري و صنعت و بازار عملي مي‌شود.
ايجاد فضاي آرام و مناسب و ايجاد انگيزه در توليد علم يكي ديگر از محورهاي كاري‌ام بشمار مي‌آيد. در اين راستا هم بايد به كمك هم بشتابيم و فارغ از هياهوها و نزاع‌هاي خطي و جرياني مطابق با چشم‌انداز نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در افق 1404 و منويات مقام معظم رهبري به نهضت علمي و جنبش نرم‌افزاري جامعه عمل پوشيده و به توليد هر چه بيشتر علوم پرداخته و زمينه را براي شكوفايي هر چه بيشتر مردان و زنان و جوانان هوشمند، تاريخ‌ساز و تمدن‌ساز كشور بزرگ ايران اسلامي فراهم نمائيم، انشاء‌الله.
بديهي است كه در رسيدن به اين مطلوب، تلاش، همدلي، ياري و وفاق و وحدت همه نهادهاي فرهنگي دانشگاه، تشكل‌هاي اسلامي كانون‌هاي دانشجويي و انجمن‌هاي علمي و شوراهاي صنفي بسيار تعيين‌كننده است و اصولاٌ دانشگاه بدون دانشجو بي‌معني است.
اينجانب به عنوان خادم همة عزيزان دانشجو، اساتيد محترم و كارمندان شريف، با افتخار دست نياز به سوي همة اين عزيزان و شما دراز كرده و از هرگونه خدمت‌گذاري در جهت آرامش، تكريم ارباب رجوع، و ايجاد امكانات علمي و رفاهي، وفاق و همدلي براي توليد علم و فناوري، با توجه به تجربيات گذشته و اميد به آينده روشن پيش‌رو، دريغ نخواهم نمود.
بار ديگر از تشريف‌فرمايي همة عزيزان تقدير و تشكر مي‌نمايم و از خداوند بزرگوار براي شما آرزوي توفيق دارم. خدايا چنان كن سرانجام كار تو خشنود باشي و ما رستگار.

«والسلام عليكم و رحمه‌الله و بركاته»
صلوات

 مشاهده بیوگرافی و CV دکتر عسکر جانعلی زاده