مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه

۲۵ مرداد ۱۳۸۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۰۹۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۹
مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه

در مراسم توديع دكتر شكر اله شكري و معارفه رييس جديد دانشگاه، دكتر عسكر جانعلي زاده كه در تالار نوشيرواني دانشگاه برگزار شد.

دكتر جانعلي‌زاده اظهار داشت: آموزش عالي از واجبات است و از اولويت‌هاي مهم نظام مقدس نظام جمهوري اسلامي به شمار مي‌رود.
وي افزود: در درازمدت مشكلات كشور از نگاه منظر علم قابل حل است و اميدوارم دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به عنوان بزرگ‌ترين‌ قطب دانشگاه صنعتي نوشيرواني ‌‌شمال كشور با دارا بودن نخبگان زياد، نيروهاي قوي و كارآمد به قطب بزرگ علوم و فناوري نوين تبديل شود.
استاندار مازندران نيز در اين مراسم گفت: قهر شدن بين صنعت و دانشگاه هرچه زودتر بايد پايان يابد.
سيد محمد كريمي اظهار داشت: اگر امروز مازندران با افتخار نام و ياد آن بر سر زبان‌ها است به دليل حضور فرهيختگاني است كه با توليد علم و دانش سبب افتخار اين استان سر سبز شدند.
وي افزود: قهر كردن دانشگاه از صنعت در محيط استان و شهرستان معنايي ندارد و اگر اين اتفاق بيافتد شرايط به نفع ديگران تمام مي‌شود.
كريمي تصريح كرد: با شروع كار دولت دهم ما خواستار ارتباط بين مسئولان استان و دانشگاه، صنعت و دانشگاه و كشاورزي و دانشگاه هستيم.
وي درباره توسعه دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل اظهار داشت: در حال حاضر به صورت قطعي زمين دانشگاه واگذار نشده است اما نگاه ما نگاه كاملا مثبتي است و كميسيون ماده 32 نيز آمادگي كامل براي واگذاري زمين براي طرح توسعه دانشگاه دارد.
كريمي بيان داشت: اختصاص زمين درصد ناچيزي از كار است و بعد از اختصاص زمين بايد‌ بنايي در شانيت شهرستان بابل احداث شود.
وي با اشاره به اينكه قدري از وزارت علوم گلايه‌مند بوده و هستيم، بيان داشت: انتظار داريم وزارت علوم اين گلايه‌ها را برطرف كند و با توجه به عالم پرور بودن استان مازندران نگاه ويژه‌اي به اين استان داشته باشد.
كريمي افزود: اگر دانشگاه‌ها خواستار تعامل با ما باشند از هيچ كمك و حمايتي دريغ نمي‌كنيم.
وي از رئيس جديد دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل خواست با توجه به ازدياد حوزه علميه در شهرستان بابل ارتباط دانشگاه با حوزه‌هاي علميه بابل را برقرار كند.
رئيس سابق دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل نيز اظهار داشت: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل داراي 3 هزار و 500 نفر دانشجو در رشته‌هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا است كه از اين تعداد 350 نفر دانشجوي كارشناسي ارشد، 100 نفر دكتري و بقيه دانشجوي كارشناسي به صورت روزانه و شبانه هستند.
دكترشكراله شكري كجوري افزود: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل داراي 100 نفر عضو هئيت علمي، 160 پرسنل و چهار دانشكده مصوب و يك دانشكده در حال احداث است.
وي تصريح كرد: در مدت كوتاه دوران مسئوليتم سعي كردم به دور از هياهوي جناحي در چهار چوب مقررات، ضوابط و معيارهاي دانشگاهي فعاليت كنم و در تصميمات دانشگاه تحت تاثير فشارهاي بيروني قرار نگرفتم.
دكتر شكري، صداقت و دينداري را سرلوحه فعاليت‌هاي خود برشمرد و تصريح كرد: در انجام فعاليت‌هاي دانشگاه تنها مصلحت نظام و دانشگاه را مد نظر قرار دادم.
وي ارتقاي عضو هئيت علمي از طريق هئيت مميزه دانشگاه، طرح جامع دانشگاه در سند چشم انداز 10 و 20 ساله، استقرار واحدهاي فناور در مراكز رشد دانشگاه، پيگيري براي احداث پارك فناوري، طرح توسعه دانشگاه، كسب عنوان نخست دانشگاه صنعتي در نمايشگاه سيمرغ بين 300 مراكز علمي و دانشگاهي كشور را از جمله موفقيت‌هاي اين دانشگاه در طي دوران فعاليت خود برشمرد.