نشست هيأت رييسه با كاركنان دانشگاه

۲۴ تیر ۱۳۸۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۰۸۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۷
نشست هيأت رييسه با كاركنان دانشگاه

در اين نشست كه با حضور هيأت رييسه و كاركنان دانشگاه برگزار شد ابتدا دكتر شكري رييس دانشگاه به ايراد سخناني پرداخت

وي با اشاره به اينكه هدف اين جلسات شنيدن نظرات و پيشنهادات در جهت اصلاح روند ها و فرايند ها،‌ارائه مشكلات موجود، بررسي آن ها و پيدا كردن راه حل هاي منطقي و قانوني است اظهار اميدواري كرد با برپايي مستمراين نشست ها باعث همدلي و وفاق بين همكاران و هيأت رييسه شود.

رييس دانشگاه صنعتي بابل با بيان اينكه دانشگاه داراي سه ركن اصلي هيأت علمي،‌كاركنان و دانشجويان مي باشد خاطرنشان كرد: هيچ يك از اين بخش ها بدون بخش ديگر نمي تواند فعال باشد و به تكامل برسد زيرا مجموعه فعاليت هاي دانشگاه، تربيت نيروهاي متخصص و توليد علم و فناوري، وقتي مفهوم پيدا مي كند كه اين سه بخش با هم به صورت تنگاتنگ تعاون و همكاري داشته باشند.

وي از جمله انتظارات هيأت رييسه از كاركنان را حسن برخورد و تكريم ارباب رجوع در برخورد با اساتيد و دانشجويان دانست.

دكتر شكري با اشاره به استقلال يكسال و نيمه دانشگاه افزود: در طرح توسعه دانشگاه اولين محوري كه بايد به آن توجه كنيم توسعه منابع انساني مي باشد زيرا هيچ مجموعه علمي و سازماني بدون اينكه روي توسعه منابع انساني فكر كند نمي تواند موفق باشد.

وي با تأكيد بر اين مطلب كه ضروريست طرح توسعه منابع انساني در مجموعه دانشگاه صورت پذيرد اضافه كرد: توانمندي هاي مجموعه ي دانشگاهي بايد به وسيله آموزش هاي طولي و عرضي ارتقاء داده شود تا بتواند پاسخ گوي نياز دانشگاهيان باشد.

دكتر شكري سازماني را موفق خواند كه در كنار انجام كارهاي معمول خود مجموعه را تحت آموزش هاي نوين و روش هاي جديد قرار مي دهد و از طريق دوره هاي توجيهي كوتاه مدت دانسته هاي مجموعه را ارتقا مي دهد .

وي در خصوص جذب كاركنان گفت: دانشگاه چارت سازماني مصوبي دارد كه بايد در آن قالب عمل كند ولي سعي مي شود جذب اعضاي هيأت علمي و كاركنان بصورت دايمي و موردي، از بين توانمندترين و مناسب ترين افراد صورت گيرد.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با بيان اينكه طرح هاي توسعه عمراني، آموزشي و پژوهشي و ... در دانشگاه وجود دارد، به چشم انداز 10 ساله و 20 ساله دانشگاه نيز اشاره نمود.

در ادامه دكتر واثقي معاون اداري و مالي دانشگاه ضمن پاسخ گويي به مسائل اداري و مالي كاركنان به نقش برجسته كاركنان در مجموعه دانشگاهي اشاره داشت و همه دانشگاهيان اعم از مسوولين، كاركنان و اعضاي هيأت علمي را در ايجاد يك فضاي صميمي براي فعاليت بهتر، موثر دانست.

حسن ختام اين جلسه سخنان ارزنده مسؤول نهاد نمايندگي رهبري دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی بود كه با سوق دادن تمامي دانشگاهيان به اتحاد و همدلي، كاركنان را به ابراز انتقاد هاي سازنده و مسوولين را به پاسخ گويي به جا فرا خواند