پيام وزير علوم ، تحقیقات وفناوری به مناسبت روز زن

۲۵ خرداد ۱۳۸۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۰۷۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۷

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با صدور پيامي زاد روز طاهره آل طه، حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله عليها) و روز خجسته زن را به كليه زنان و خواهران دانشگاهي تبريك گفت.

وزير علوم، در اين پيام به نقش حضرت زهرا (س) در دفاع و پاسداري از ولايت اشاره كرده و آورده است: حضرت زهرا (س) اسوه و الگوي تمام بانوان جهان بويژه مسلمانان است و زنان ايران مي‌بايست با تأسي به سيرة آسماني ام ابيها، علاوه بر زيبايي زهد و علّو عفاف و جلالت دانش، در دفاع از ارزشهاي اسلامي پيشگام باشند همانگونه  كه حضرت صديقه طاهره(س)  همواره سمبل تمام عيار دفاع از ارزشها، عفت ، اخلاق و پاكدامني  بوده است.

دكتر محمد مهدي زاهدي در اين پيام ضمن اشاره  به موقعيت و جايگاه زن ايراني آورده است زن ايراني در مقايسه با وضعيت زن در عصر و روزگار حاضر در جهان، رفيع‌ترين جايگاه را در حرمت گذاري به حدود و حقوقش دارد و واقعيت‌هاي افتخار برانگيزي همچون مشاركت‌هاي بي‌نظير سياسي، اجتماعي و فرهنگي كه پس از انقلاب اسلامي براي زنان ايراني فراهم آمده است گواه اين مدعاست.

وزير علوم در اين پيام ضمن اشاره به جايگاه حقوق زن در اسلام اشاره كرده و آورده است:

زنان ايران اسلامي به بركت انقلاب شكوهمند اسلامي، با حضور فعال در همه عرصه‌هاي اجتماعي و سياسي مي‌توانند پيام حضرت زهرا (س) را به گوش جهانيان برسانند.

در بخش ديگري از اين پيام به نقش و جايگاه زن در عرصه‌هاي علمي در نظام مقدس جمهوري اسلامي اشاره شده و آمده است: در ايران اسلامي زنان در عرصه‌ مناسبات دانشگاهي و علمي پيشرو تر از مردان هستند به گونه‌اي كه  بيش از نيمي از درصد قبولي دانشگاه‌هاي ايران در سال گذشته مربوط به زنان بوده است.

وي در پايان اين پيام ضمن تبريك مجدد روز زن به كليه  زنان استاد،‌ دانشجو و كاركنان دانشگاه‌ها و  مراكز پژوهشي و فناوري ، از بارگاه پروردگار متعال براي آنان سعادت، سلامت و عزت روز افزون مسألت نمود.