نشست خبری ریاست دانشگاه - چهارشنبه 26/1/88

۲۶ فروردین ۱۳۸۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۰۴۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۳
نشست خبری ریاست دانشگاه - چهارشنبه 26/1/88

در عصر روز 4شنبه طی نشستی با حضور ریاست محترم دانشگاه و خبرنگاران شهرستان بابل پیرامون شفاف سازی مسائل اخیر در دانشگاه و برنامه های آتی دانشگاه جلسه ای برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا خبرنگاران این سوال را مطرح کردند که آقای دکتر لطفا بفرمایید تحصن از کی شروع شده ، علت آن چه بوده و چه افرادی در این امر دخیل بودند؟

جناب آقای دکتر شکری در پاسخ فرمودند : در 16 آذرسال گذشته به تمام نهادها و تشکلات فرصت داده شد که در مراسم روز 18  آذر( به مناسبت روز دانشجو) مسائل و مشکلات موجود و یا اگر نقد یا انتقادی دارند مطرح کنند.

  در آنروز تعداد بسیار اندکی  از دانشجویان و برخی از دانشجویان قدیمی  دانشگاه این فرصت را رد کرده و با حرکتی غیرقانونی در داخل دانشگاه با وارد نمودن سیستم صوتی به شکل غیرقانونی که همراه با درگیری با نگهبانان درب ورودی دانشگاه بود  اقدام به تحصن و تجمع در داخل محوطه دانشگاه نموده و با ایراد سخنرانیهایی  که متاسفانه با توهین به مسئولین دانشگاه و نظام و ... همراه بود ، اقدام به بر هم زدن نظم دانشگاه و ایجاد اغتشاش در میان دانشجویان و... نمودند. که طبعا این حرکت غیرقانـونی از سوی این دانشجویان منجر به مطرح شدن این مساله در کمیته انضباطی و صدور احکام انضباطی برای برخی از این دانشجویان شد.  

صدور این احکام منجر به این شد که عده ای ازاین دانشجویان چند روز بعد در یک روز کاری طی حرکت غیرقانونی دیگری با هجوم به دفتر حراست دانشگاه که همراه با ایجاد تشنج و بکاربردن عبارات نامناسب و مشاجره با کارکنان حراست دانشگاه بود اقدام به تهدید و تحریک مسئول و کارکنان این بخش نمودند.

طبیعتا این حرکت غیرقانونی  و همچنین با توجه به حرکت قبلی این افراد احکامی برای آنها در کمیته انضباطی دانشگاه صادر شد.این دانشجویان که خود را ازاعضای انجمن اسلامی دانشگاه می دانستند ( با عنایت به این موضوع که در این دانشگاه تشکل قانونی به نام انجمن اسلامی به دلیل نداشتن اساسنامه و عدم برگزاری انتخابات وجود ندارد ) ، به صورت غیرقانونی اتاقی را به خود اختصـاص داده بودند به همین دلیل درب این اتاق توسط مصوبه هیات نظارت دانشگاه پلمپ شد و در اختیار معاونت دانشجویی قرار گرفت ولی متاسفانه در حرکت بعدی این دانشجویان ، با تجمع مقابل این اتاق ، پلمپ را شکستند و این مساله نیز به کمیته انضباطی کشیده شد و برای این دانشجویان احکام انضباطی صادر شد.

تا اینکه در روز شنبه گذشته برخی از این دانشجویان مجددا طی حرکت غیرقانونی دیگری اقدام به تجمع و تحریک دانشجویان دیگردر محوطه دانشگاه  و همچنین حرکت به سوی کلاسها به منظور تعطیل نمودن کلاسها  و توهین به اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه و نیزبه نگهبانان دانشگاه نمودند. که در این زمان خواسته های آنها به این شرح بود:  احکام انضباطی صادره لغـو شود - معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برکنار شود - با مدیر حراست دانشگاه برخورد شود -  پلمپ اتاقی که به طور غیرقانونی به خود اختصاص داده بودند، شکسته شود و مجددا دراختیار آنها قرار گیرد.

در روز یکشنبه بعد از نماز ظهر و عصر

در حالی که اینجانب و مسؤول نهاد رهبری دانشگاه مانند روزهای گذشته به همراه دانشجویان در نماز جماعت شرکت کرده بودیم. هنگام خروج از نماز خانه آنها با بی ادبی و هتاکی جلوی ما را گرفتند که با وساطت مسؤول نهاد رهبری این مسأله خاتمه یافت. لازم به ذکر است آنها از این حرکات عکس و فیلم تهیه نمودند و آنها را به سایت ها و شبکه های خبری خارجی مختلف فرستادند. حتی برخی از این افراد با شبکه های خارجی نظیر شبکه های امریکایی، بی بی سی ، صدای امریکا و ... ارتباط برقرار کردند و در این مصاحبه ها ضمن توهین به مقدسات نظام و مسئولین ، اخبار کذب و دروغین را برای آنها بیان نمودند.  این دانشجویان که اخیرا تقاضای مذاکره را مطرح نمودند اما باز هم در ضمن مذاکره همان خواسته های فوق الذکر را مطرح کردند.

به طور کل در چند روز اخیراین دانشجویان به نوعی می خواستند با توهین به مسئولین ، اساتید و اعضای هیات علمی در کلاس ها و به نگهبانان دانشگاه ، در محیط دانشگاه درگیری و اغتشاش ایجاد کنند و با فیلمبرداری از این درگیری ها ، صحنه های ساختگی طراحی شده شان را برای رسانه های خبری خارجی ارسال نمایند.

دکتر شکری در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که ' عده ای خبر از حضور نیروی انتظامی در داخل دانشگاه دادند، آیا حضور ماموران نیروی انتظامی به این موضوع ارتباطی داشت؟' بیان داشتند:  همانگونه که مستحضرید مصلی نماز جمعه بابل  در بخش انتهایی حیاط دانشگاه واقع است . حضور خودروی نیروی انتظامی در دانشگاه  ربطی به مسائل موجود نداشت و تنها به دلیل حضور یکی از  مسئولین این نیرو در جلسه شورای برگزاری نماز جمعه که در مکان  مصلی برگزار شد ، بود. لازم به ذکر است که در جریانات این موضوع اصلا نیازی هم به حضور نیروی انتظامی در داخل دانشگاه نبود.

دکتر شکری در پاسخ یکی از خبرنگاران که عنوان داشت : 'آقای دکتر شکری، با توجه به اینکه این دانشجویان طبق مستندات در شعارهایشان اقدام به توهین به مقدسات و مسئولین نظام و دانشگاه نموده اند، دانشگاه چه برخوردی با آنها خواهد داشت؟' اظهار داشتند : مطمئنا کلیه مسائل اتفاق افتاده و اقدامات انجام شده توسط این دانشجویان که با توهین به مقدسات و مسئولین نظام و مسئولین دانشگاه  و همچنین برهم زدن نظم دانشگاه همراه بود  ، در کمیته ها و شوراهای انضباطی قانونی دانشگاه مطرح و تصمیمات جدی جهت برخورد قاطع اخذ خواهد شد.