کسب رتبه برتر در بخش فناوری در نمایشگاه دستاوردهای 30 ساله کشور

۰۷ دی ۱۳۸۷ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۰۱۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۵
کسب رتبه برتر در بخش فناوری در نمایشگاه دستاوردهای 30 ساله کشور

در حالی که تنها 9 ماه از عمر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل می گذرد، این دانشگاه توانست در نمایشگاه جامع 30 ساله دستاوردهای وزارت علوم تحقیقات و فناوری که از یکم تا پنجم دی ماه سال جاری در محل مصلی بزرگ تهران برگزار گردید این نکته را اثبات کند که با مجموعه قوی خود گامی محکم در شکوفایی علمی و اقتدار ملی برداشته است و به عنوان غرفه برتر بخش دستاوردهای فناوری از بین 300 مرکز علمی، دانشگاهی و پژوهشگاهی کشور برگزیده شود. همچنین با توجه به این که در این دهه  سیاست وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر حسب فناوری بوده است، بهترین جایزه نمایشگاه جامع 30 ساله دستاوردهای وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اختصاص یافته است، که این موفقیت در راستای تعامل ریاست و معاونت‌های دانشگاه، دانشکده‌ها، مسؤولین آزمایشگاه‌های شرکت کننده، روابط عمومی، دانشجویان دکتری و ارشد در بخش­های مختلف نظیر مرکز پژوهشی پیل سوختی، آزمایشگاه تحقیقاتی نانوبیوتکنولوژی، آزمایشگاه تحقیقاتی بیوتکنولوژی، آزمایشگاه شکل دهی فلزات و آزمایشگاه تحقیقاتی پلیمر به وجود آمده است. حضور پرشور مردم و مسئولین کشوری و لشکری و نمایندگان مجلس در غرفه دانشگاه بسیار چشمگیر بود بطوریکه توانمندی های دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مورد توجه آنها واقع شد. <?xml:namespace prefix = o ns = 'urn:schemas-microsoft-com:office:office' />

بازدیدکنندگان ویژه از غرفه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل: معاون اول رئیس جمهور (دکتر داوودی)، نماینده مقام معظم رهبری و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس  (دکتر حداد عادل) وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (دکتر سلیمانی)، وزیر علوم تحقیقات وفناوری (دکتر زاهدی)، معاونین وزیر علوم تحقیقات و فناوری (دکتر کبکانیان (معاون پژوهشی)، دکتر جهانگیریان (معاون فناوری)، دکتر لطفی (معاون آموزشی) و دکتر عامری (مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي) )، خانم دکتر لاله افتخاری عضو کمیسیمون علوم ،تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی و مسئولان بلند پایه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران.

یکی از دستاوردهای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این نمایشگاه عقد قرارداد های متعدد با مراکز صنعتی و دفاعی کشوربود.

از دیگر دستاوردها مساعدت مقامات وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای تبدیل آزمایشگاههای تحقیقاتی شرکت کننده در نمایشگاه به مراکز تحقیقاتی بوده است.

قابل ذکر است که غرفه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مورد توجه تمامی رسانه­ها­ی مستقر در نمایشگاه و خبرنگاران داخلی و خارجی قرار گرفت و عکس­ها، فیلم­ها و گزارشات متعددی در تمامی شبکه های صدا و سیما پخش گردید. در این نمایشگاه غرفه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با فضای محدود (30 متر مربع) توانست بخشی از توانمندی های خود را ارائه نماید که این توانمندی ها شامل دستاوردهای نوین:

آزمایشگاه تحقیقاتی نانوبیوتکنولوژی با 30 محصول، آزمایشگاه شکل دهی فلزات با 24 محصول، آزمایشگاه تحقیقاتی پلیمر با 12 محصول، مرکز تحقیقاتی پیل سوختی با 12 محصول و آزمایشگاه تحقیقاتی بیوتکنولوژی با 3 محصول در نمایشگاه جامع 30 ساله دستاوردهای وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارائه گردید.

این موفقیت عظیم (کسب رتبه اول) در نخستین حضور نمایشگاهی در سطح ملی به عنوان دانشگاه تازه استقلال یافته را به  مردم شریف استان مازندران به ویژه مردم عزیز بابل و تمامی دانشگاهیان کوشا تبریک و تهنیت عرض می نماییم.