برگزاری اولین گارگاه گفتگوی ایده ها در دانشگاه

۱۸ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۹۰۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۲
برگزاری اولین گارگاه گفتگوی ایده ها در دانشگاه
به گزارش روابط عمومی، از سوی انجمن علمی علوم و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، نخستین کارگاه  گفتگوی ایده ها، با حضور دکتر دومیری گنجی و دکتر شیخ الاسلام؛ دانشمندان یک صدم درصد برتر جهان در سالن آمفی تئاتر زنده یاد نوشیروانی برگزار شد.
در ابتدای این گارگاه دکتر رضا خانبابایی فوق دکتری فیزیک اعصاب (نُروفیزیک) و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم به دانشجویان و اعضای هیأت علمی در خصوص هدف برگزاری کارگاه گفت: مطابق اصول مغز و اعصاب، شما دانشجویان در سنینی هستید که بالاترین سطح خیال پروری را دارید، برای دستیابی به موفقیت های علمی، نخست باید خیالش در ذهن پرورش داده شود که هدف کارگاه ایده ها نیز ایجاد ایده های علمی در خیال شما دانشجویان است.
در ادامه دکتر داود دومیری گنجی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک با عرض تبریک به دانشجویانی که به دنبال تفکر و ایده جدید هستند گفت: همیشه ایده های جدید باعث پیشرفت می شوند.
وی گفت: برای پیشرفت و موفقیت در هر کاری یک چرخه حیات و برنامه هایی لازم است و این چرخه دارای مراحلی است.
دکتر داود دومیری گنجی گفت: اولین مرحله چرخه حیات آنالیز، تجزیه و تحلیل مسأله است. شما باید نخست ایده ها، تفکرات جدید و آن چه را که در ذهن شماست، تجزیه و تحلیل نمایید، مرحله دوم Design یا طراحی است، اگر طرح نداشته باشید هر چه آنالیز کنید هیچ فایده ای ندارد.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه مرحله سوم چرخه حیات را کننده کار عنوان  و مرحله چهارم را حمایت و پشتیبانی عنوان کرد و گفت: سعی کنید تا همیشه مثبت بیندیشید و همدیگر را حمایت کنید.
 وی خطاب به دانشجویان گفت: همه شما باید دانشگاه را از آن خود بدانید و در راستای ارتقاء و پیشرفت آن بکوشید، هدفتان باید این باشد که دانشگاه را به بالاترین عظمت علمی برسانید.
وی افزود: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با نیت خیرخواهانه زنده یاد نوشیروانی و توانمندی های عظیم علمی و پژوهشی اعضای هیأت علمی فضای خوبی برای رشد و ارتقاء می باشد، لذا شما باید به این باور برسید که 'می توانید' و با برنامه و هدف تلاش کنید.
گفتنی است در پایان، از  دکتر دومیری گنجی و دکتر شیخ الاسلام؛ دانشمندان یک صدم درصد برتر جهان با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.