مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه برگزار گردید

۱۹ آذر ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۸۶۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۰
مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی، دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه ضمن عرض تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و تشکر و قدردانی از حضور اساتید در این مراسم و همچنین با عرض تسلیت اربعین حسینی گفت: امیدواریم که به یاری خداوند متعال بتوانیم پیرو راستین آن امام همام باشیم.
ایشان با تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان برنامه های هفته پژوهش دانشگاه اظهار داشت: اگر به طور دقیق بررسی کنیم میزان تولیدات علمی و طرح های پژوهشی دانشگاه در سال 93 علی رغم مشکلات مالی رشد قابل قبولی داشت و این نشان از پتانسیل بالای علمی شما عزیزان دارد.
دکتر واثقی امیری با تاکید بر این که ما نباید به این مقدار از رشد علمی محدود شویم افزودند: رویکرد تحقیقات کاربردی در دانشگاه باید بیشتر از وضع موجود اجرایی شود.
این چهره دانشگاهی تاکید کرد: بسیاری از فعالیت ها و تحقیقات پژوهشی‌ای که در دانشگاه انجام می پذیرد در سطح کشور منحصر به فرد است و در دانشگاه های سطح بالای کشور مشابه ندارد؛ مانند فعالیت های پژوهشی در زمینه هیدروفرمینگ، تولید برق از امواج دریا، پیل سوختی، تصفیه شیرابه با استفاده از فناوری نانو و ...
ایشان با بیان این که مدیریت مجموعه تلاش دارد تا شرایط و زیرساخت ها  را برای انجام تحقیقات کاربردی فراهم کند افزودند: توانمندی و پتانسیل علمی دانشگاه بسیار بالاست و علاوه بر تجهیز آزمایشگاه ها و زیرساخت ها، باید به فرهنگ حضور در کارهای کاربردی توجه بیشتری شود.
در ادامه دکتر مهدی دهستانی به نمایندگی از معاونت پژوهش و فناوری به ارائه گزارش عملکرد پژوهشی دانشگاه و برنامه های این معاونت در ایام هفته پژوهش پرداخت.
این مراسم با تقدير از پژوهشگران نمونه دانشگاه، آقایان دكتر رضا اکبری آلاشتی و  دکتر سید محمود ربیعی از دانشكده مهندسي مكانيك، دکتر حمید رضا توکلی و دکتر عسکر جانعلی زاده از دانشكده مهندسي عمران، دکتر محسن جهانشاهی و پروفسور قاسم نجف پور از دانشكده مهندسي شيمي، دكتر سید اصغر غلامیان و دکتر بیژن ذاکری از دانشكده مهندسي برق و کامپیوتر و دكتر حسن علینژاد و دکتر محمد اسداللهی از دانشکده علوم پايه خاتمه يافت.