برگزاری همایش بررسی عملکرد شرکت گاز مازندران در بحران سفید سال گذشته

۱۸ آذر ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۸۶۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۳۷
برگزاری همایش بررسی عملکرد شرکت گاز مازندران در بحران سفید سال گذشته
به گزارش روابط عمومی، در سومین روز گرامیداشت هفته ی پژوهش و فناوری همایش بررسی عملکرد شرکت گاز مازندران در بحران سفید سال گذشته با همکاری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سالن زنده یاد نوشیروانی و با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه، استانی و شهرستانی برگزار گردید.
مهندس مرتضی تیرملک معاون بهره‌برداری شرکت گاز مازندران در این همایش ضمن تشکر و قدرانی از همکاری صمیمانه مسئولین دانشگاه در برگزای این همایش و همچنین برپایی نمایشگاه سالانه دستاوردهای پژوهشی استان مازندران گفت: با بررسی ضعف و قوت‌های زمان بحران توسط نیروهای باتجربه، کیفی و متخصص شرکت گاز متوجه این اصل مهم شدیم که شبکه ایستگاه، تاسیسات و طراحی‌ها استاندارد است.
معاون بهره‌برداری شرکت گاز مازندران با بیان این که پخش فرآوردهای نفتی و اداره برق در تامین نیازمندی‌های مردم همکاری خوبی داشتند اظهار داشت: میدان‌داری شرکت گاز با فراهم کردن زیرساخت‎ها و نیروهای کارآمد، استان را از یک فاجعه عظیم انسانی نجات داد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از  مسئولان استانی و شهرستانی کمک به ارزیابی فرصت، تهدید، قوت و ضعف اقدامات ماست تا تجربیات خود را به دستگاه‌های دیگر انتقال دهیم.
در ادامه مهندس رستم زرودی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز بر ضرورت استفاده از بالگردها در زمان حوادث و بحران در استان تاکید کرد و افزودند: در هر بحرانی با دو عامل بیرونی و عامل درونی مواجه هستیم؛ عوامل بیرونی بحران، متعلق به تهدیدها و فرصت‌هاست که در این حوزه دستگاه‌ها هر کدام ساز خود را می‌زنند در حالی باید شرایط را درک کنند و در عوامل درونی بحران، نقاط ضعف و قوت بررسی می‌شود که می‌توان از تجربیات گذشته برای وقوع بحران بهره برد.
مهندس زرودی در پایان گفت: یکی از اقدامات مهم در شرایط بحران، شناسایی نقاط حساس شهر مانند مخازن آب، برق، گاز و ... است و عدم آموزش کافی مردم در زمینه ی  نحوه کمک به آسیب‌دیدگان مهم‎ترین معضل در زمان بحران است.