پیام تسلیت مسئول نهاد مقام معظم رهبری و رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله مهدوی کنی

۲۹ مهر ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۸۲۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۸
پیام تسلیت مسئول نهاد مقام معظم رهبری و رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی  بابل به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله مهدوی کنی
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیت از سوی مسئول نهاد مقام معظم رهبری و ریاست محترم دانشگاه صنعتی نوشیروانی صادر شد که متن پیام به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
«انا لله و انا الیه راجعون»
(( اذا مات العالم ثلم في الاسلام ثلمه لا يسدها شيء ))
ارتحال عالم وارسته و مجاهد نستوه حضرت آیت الله مهدوی کنی که عمر با برکت خود را صرف مجاهدت، تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی و نشر معارف اسلامی و اخلاقی نموده اند باعث تالم و تاثر گردید.
مرحوم حضرت آیت‌الله مهدوی کنی نقش بسزایی در نشر و گسترش معارف دینی و اسلامی چه در مقام تألیف آثار و چه در موقعیت تدریس و ترویج علوم دینی داشتند و در پاسداری از ارزش‌های انقلاب و نظام همواره با قاطعیت و بصیرت موضع‌گیری می‌کردند ، به طور یقین خدمات ایشان هیچ‌گاه از خاطر ملت و دوستداران انقلاب فراموش نخواهد شد.
آن مرحوم به عنوان یکی از ذخایر گران‌سنگ نظام و مظهر وفاق و همدلی در بین گروه‌های انقلابی و سیاسی، مسئولیت‌های مهمی را در جهت خدمت به ملت عرضه داشتند. از عضویت در شورای انقلاب و سپس تشکیل کمیته‌های انقلاب در آغاز تأسیس نظام اسلامی تا تصدی وزارت کشور و سپس قبول نخست وزیری در یکی از سخت‌ترین دورانهای جمهوری اسلامی، و تا ورود در عرصه‌ی تولید علم و تربیت جوانان صالح و تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و تا امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیتهای خود راه نداد.
خدمات ارزشمند و فراوانی از این فقید سعید به نظام جمهوری اسلامی به یادگار مانده است که هرگز فراموش نمی شود و از باقیات الصالحات ایشان خواهد بود. و روش سیاسی این عالم مجاهد در همراهی با حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در همه مواقع و صحنه های سخت انقلاب اسلامی مشهود و سرمشق همگان بود.
مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی معلمی فرزانه برای مردم در مسیر انقلاب اسلامی بود و فقدان ایشان ضایعه‌ای گران برای ملت شریف ایران، شاگردان ایشان و دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی ایران است.
ارتحال این عالم بزرگوار و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران اسلامی، حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان، جامعه روحانیت مبارز، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و به‌ویژه خانواده معزز آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمائیم.