هر جامعه ای برای رسیدن به توسعه ی پایدار منابع انسانی کارآمد، شاداب و سالم نیاز دارد

۲۸ مهر ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۸۱۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۷
هر جامعه ای برای رسیدن به توسعه ی پایدار منابع انسانی کارآمد، شاداب و سالم نیاز دارد
به گزارش روابط عمومی، مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی طی گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه به امر ورزش و اهمیت آن در زندگی روزمره اشاره کرد و اظهار داشت: هر جامعه ای برای رسیدن به توسعه ی پایدار منابع انسانی کارآمد، شاداب و سالم نیاز دارد.
علی یعقوبی مدیر تربیت بدنی دانشگاه گفت: در دوران مختلف زندگی ورزش و فعالیت های بدنی بر حسب سن، جنس، و وضع سلامتی بدن فرق می کند. مثلا در دوران جوانی باید عضلات بدن را قوی و محکم کرد تا در سنین بالاتر به آسانی دچار رخوت و سستی نگردد و از چهل سالگی به بعد ورزش را باید به منظور حفظ سلامت و افزایش طول عمر انجام داد و از پنجاه سالگی به بعد باید سعی کرد تا به هر طریق ممکن پیری را به عقب انداخت و از بیماری های مختلف جلوگیری نمود.
ایشان افزودند: در دین اسلام نیز به ورزش شنا، تیراندازی، سوارکاری و حتی پیاده روی سفارش شده است. پیامبر اکرم (ص) پیاده روی را بهترین درمان برای بسیاری از بیماری ها معرفی نمود.
یعقوبی با اشاره به اثرات مثبت ورزش بر سلامت و تندرستی انسان گفت: باید بیشتر به فرهنگ ورزش پرداخته و توجه شود و از طرف دیگر هر جامعه ای برای رسیدن به توسعه ی پایدار علاوه بر برنامه ریزی، مدیریت صحیح  و غیره به منابع انسانی کارآمد نیاز دارد و جامعه ای که نیروی انسانی شاداب و سالم داشته باشد این امکان را خواهد داشت که در جهت توسعه واقعی سریع تر گام بردارد.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پایان ضمن دعوت از دانشگاهیان به امر ورزش، کنترل وزن بدن، افزایش طول عمر، افزایش قوای جسمی و روحی، تقویت عملکرد ذهن در یادگیری، افزایش اعتماد به نفس و افزایش انعطاف پذیری را از جمله فواید ورزش برشمرد.