دومین یادواره شهدای گمنام و 12 شهید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید

۱۶ مهر ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۹۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۰
دومین یادواره شهدای گمنام و 12 شهید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی، دومین یادواره شهدای گمنام و 12 شهید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور جمع کثیری از شیفتگان راه حق در مسجدالرسول (ص) دانشگاه برگزار گردید. شهدا علاوه بر این که در جنگ تحمیلی دیروز در مقابل دشمنان ایستادگی کردند، امروز سیره و مزار مطهر آنان محلی برای هدایت نسل جدید و نسل های آینده شده است.
مراکز علمی و آموزشی طلایه دار پیشرفت و هدایت کشور هستند که با حضور شهیدان هر روز به دانشجویان و اساتید یادآوری می کنند که این راه چیست؟ و چگونه باید طی طریق نمود؟ جواب این سوالات پناه آوردن و تمسک جستن به شهیدان عزیزیست که در راه اسلام و قرآن و دین و ولایت جانشان نثار و ایثار کرده و راه پیشرفت و تعالی کشور عزیز ایران اسلامی راه را برای همیشه هموار نمودند.
مشی و سیاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پیمودن راه شهیدان حق و حقیقت بوده و به همین جهت آمادگی خود را برای تدفین شهدا گمنام به مراکز مربوط اعلام داشته که خوشبختانه به برکت انفاس قدسی و عرشی شهیدان پاک باخته این انتظار به سر آمده و افتخار میزبانی دو شهید گمنام در تاریخ 12/7/89 نصیب دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گردید.
 در تاریخ 31 /2/90 کلنگ احداث یادمان شهداء گمنام دانشگاه نوشیروانی بابل از سوی دکتر دانشجو، وزیر علوم با حضور هیات همراه، مسئولین استانی و شهرستانی برزمین زده شد و بلافاصله بعد از مراسم کلنگ زنی، عملیات اجرایی طرح یادمان شهداء گمنام دانشگاه آغاز شد که هر ساله مراسم یادواره شهدای گمنام با حضور در این مکان مقدس برگزار می‌گردد.
امسال نیز دومین یادواره شهدای گمنام و 12 شهید دانشگاه با حضور عاشقان و شیفتگان راه حق با خیر مقدم گویی و سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آغاز گردید.
ایشان بر اساس فرموده خداوند متعال در آیه «ولا تحسبن الذین قتل فی سبیل ا... امواتا بل احیاء و عند ربهم یرزقون» گفت: شهدا زنده اند و نام و یاد و خاطره و اهداف و تعالیم شهدا زنده خواهد بود.
حاج آقا حسینی افزود: کسانی که نگران ورود شهدا در محیط مقدس علمی و دانشگاهی هستند در واقع از احیای ارزش های ناب اسلامی در این محیط می ترسند.
در ادامه حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا نقویان سخنران کلیدی این مراسم گفت: این مراسم بسیار شکوهمند، یادواره دلاورمردانی است که اگر رشادت‌ها و ایستادگی ها و مقاومت ها و ایثارگری های آن نادره های دوران نبود، امروز آن چه از عظمت و بزرگی و اقتدار و امنیت چه در داخل کشور و چه در خارج داریم، قطعا نبود.
ایشان افزود: هر نعمتی و هر متاع ارزشمندی دو مرحله دارد: مرحله ی اول که همان ایجاد و احداث و بنا و به وجود آمدن و به دست آوردن نعمت است، اما مرحله ی دوم که مهم تر و حساس تر است مرحله ی مراقبت و محافظت و نگهبانی از آن نعمت به دست آمده است که ایستادگی و مقاومت بیشتری را می طلبد، زیرا گاهی اوقات یک جنس یا متاع در یک لحظه به دست می آید ولی مدت نگهداری آن یک عمر است، بنابراین همه باید هوشیار باشید که خداوند با مشیت تامه خود تصمیم بگیرد که جهان را به کام دل برساند و از خداوند متعال می خواهیم که به ما این توان را بدهد تا پرچم جمهوری اسلامی ایران را در مسیر درست شهدا حفظ و نگهداری کنیم تا به دست صاحب اصلی اش برسانیم.
حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا نقویان گفت: امروز مسئولیت حفاظت از خون شهدا به ما رسیده است، از خداوند متعال مسئلت داریم تا توفیق بصیرت و معرفت و حفظ و نگهبانی از این در گرانبها را به ما عطا نماید.
وی گفت: امروز با وجود هجمه های مختلف و پر حجم دشمنان اسلام علیه ملت رشید ایران در طول این سالیان عبور از گذرگاه های سخت با توسل به اصول اسلام ناب محمدی(ص) و پیروی از ولایت فقیه و حفظ اتحاد مسئولان و مردم ممکن خواهد بود و این گذرگاه ها با کمترین هزینه پشت سر گذاشته خواهد شد.
حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا نقویان از حضور پرشور مردم اعم از دانشجویان، اساتید، روحانیون و اقشار مختلف جامعه در این یادواره و در این مرکز مقدس علمی تشکر و قدردانی نمود و گفت: از خداوند بزرگ توفیق شناخت مسیر شهدا و پیروی از خط شاهدان شهید را برای شما مسئلت دارم.
به گزارش روابط عمومی، این مراسم با مداحی و تقدیر  از خانواده‌های معزز شهدا خاتمه یافت.