بیش از هزار و 200 دانشجو در سال تحصیلی جدید در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پذیرش شدند

۲۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۸۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۸
بیش از هزار و 200 دانشجو در سال تحصیلی جدید در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پذیرش شدند
به گزارش روابط عمومی، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: هزار و 242 دانشجوی دختر و پسر در سال تحصیلی 91-92  در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پذیرش شدند.
دکتر 'عسکر جانعلی زاده' روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ثبت نام دانشجویان جدید الورود دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل طی گفت و گویی بیان کرد: از این تعداد 744 دانشجو در مقطع کارشناسی، 440 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و نیز 58 دانشجو در مقطع دکتری پذیرش شده اند.
وی با اشاره به این که هرساله حدود20درصد از دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ، جزو استعدادهای درخشان هستند؛ ادامه داد: تعداد 68 نفر از این دانشجویان پذیرش شده سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از طریق مرکز استعدادهای درخشان می باشند.
 وی ضمن بیان این مطلب که در سال گذشته تعداد یکصد دانشجو در مقطع دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده‌اند؛ گفت: این تعداد از دانشجویان در سال جدید به بیش از یکصد و 50 نفر رسیده است که پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.
  او در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل در همه مقاطع تحصیلی را حدود چهار هزار نفر خواند.
 
 
'جانعلی زاده'افزود: خوشبختانه در سال تحصیلی جدید در راستای رویکرد  مقام عالی وزارت علوم مطابق با برنامه ای که به مجلس ارائه داده بود و می بایست به تحصیلات تکمیلی توجه می شد، حدود 40 درصد از دانشجویان پذیرفته شده دانشگاه صنعتی بابل در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشند.
 رییس دانشگاه صنعتی بابل با بیان اینکه ثبت نام کلیه دانشجویان به صورت اینترنتی در حال انجام است؛ اظهارداشت: ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هفته گذشته انجام شده است ولی ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی از روز 26 شهریور ماه آغاز و تا 29 ماه جاری ادامه دارد.
وی حضور دانشجویان جدیدالورود برای ارائه برخی از مدارک مورد نیاز در دانشگاه را ضروری خواند و گفت: حضور خانواده ها به همراه فرزندان شان در موقع ثبت نام انگیزه تحصیلی را در دانشجویان بیشتر خواهد کرد.
 به گزارش روابط عمومی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای پنج دانشکده مهندسی شیمی، برق و کامپیوتر، مکانیک و صنایع ، عمران و نیز دانشکده علوم پایه می باشد.