ارتباط خانواده‌ها با مسئولان دانشگاه‌ها، انگیزه تحصیلی را در دانشجویان تقویت خواهد کرد

۲۷ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۸۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۹
ارتباط خانواده‌ها با مسئولان دانشگاه‌ها، انگیزه تحصیلی را در دانشجویان تقویت خواهد کرد
به گزارش روابط عمومی، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان این که والدین، مشاوران امینی برای فرزندان خویش محسوب می‌شوند؛ گفت: ارتباط خانواده‌ها با مسئولان دانشگاه‌ها، انگیزه تحصیلی را در دانشجویان تقویت خواهد کرد.
دکتر' عسکر جانعلی زاده: روز یکشنبه در حاشیه بازدید از اولین روز ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور در جمع دانشجویان و خانواده‌هایشان طی گفت و گویی بیان کرد: امروزه دشمنان با ایجاد فضای رسانه‌ای از هر روشی برای منحرف کردن جوانان به خصوص قشر دانشجو استفاده می‌کنند، لذا بی‌توجهی خانواده‌ها مشکلات زیادی را می‌تواند برای فرزندانشان ایجاد کند.
ایشان ایجاد تعامل خانواده‌ها با مسئولان دانشگاه را خواستار شد و افزود: والدین بعد از ثبت نام فرزندانشان را رها نکنند بلکه مسئولان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آمادگی حضور خانواده‌ها را برای نظارت و پیگیری تحصیلی در این فضای علمی و آموزشی حداقل یک بار در ماه دارا می باشند.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین ارتباط دانشجویان با مراکز فرهنگی دانشگاه را یکی از رموز موفقیت در عرصه علمی و فرهنگی خواند و اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و نیز بسیج دانشجویی از جمله نهاد‌ها و تشکل‌هایی هستند که می‌توانند در جهت دهی این قشر پویا و خلاق جامعه در راستای پیشرفت علمی و فرهنگی در دانشگاه مثمر ثمر باشند. و در ادامه از دانشجویان پسر و دختر خواست تا در اردوهای برنامه ریزی شده توسط دانشگاه شرکت نمایند.
دکتر جانعلی زاده در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را بیش از چهار هزار نفر خواند و گفت: افتخار این است که از این تعداد هزار نفر در دوره تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می‌باشند.
رییس تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور افزود: خوشبختانه در سال تحصیلی جدید در راستای رویکرد مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که توجه به حوزه تحصیلات تکمیلی است، حدود 50 درصد از دانشجویان پذیرفته شده دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشند.
ایشان در ادامه به خوابگاه‌های دانشجویی که یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها بود اشاره کرد و گفت: مطابق با نکاتی که در دفترچه آزمون برای دانشجویان پسر و دختر اشاره شده بود، پایبند می باشیم، ولی برای بقیه دانشجویان بر اساس قانون پنجم توسعه طرح برون سپاری در دستور کار قرار گرفته است.
وی ضمن بیان این مطلب که ظرفیت خوابگاهی دانشجویان پسر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل حدود هزار نفر می‌باشد؛ بیان کرد: ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دختران حدود 300 نفر است، ولی علاوه بر آن خوابگاه‌های خودگردان در بخش خصوصی با ظرفیت 80 نفر و با نظارت کامل از سوی دانشگاه در نظر گرفته شده است.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: با اطمینان به خانواده‌ها اعلام می‌کنیم که مسئولان دانشگاه همه خوابگاه‌ها را اعم از تحت پوشش دانشگاه، خوابگاه‌های خودگردان و حتی دانشجویانی که در خارج از دانشگاه خوا بگاه دارند، مورد نظارت قرار می‌دهند.
او اظهار داشت: طرح خوابگاه مجردی نیز که یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان مازندران می باشد، در حال احداث است و هم اکنون حدود بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دکتر جانعلی زاده ادامه داد: امیدواریم این طرح تا آغاز سال تحصیلی 92 به بهره برداری برسد که با افتتاح طرح خوابگاه مجردی بخش زیادی از مشکلات اسکان دانشجویان مرتفع خواهد شد.