مراسم جشن فارغ التحصیلی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید

۱۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۸۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۹
مراسم جشن فارغ التحصیلی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی، مراسم جشن فارغ التحصیلی با حضور جمع کثیری از دانشجویان به همراه خانواده‌های محترمشان و مسئولین دانشگاه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و تبریک ویژه به دانشجویان و خانو اده‌های محترمشان اظهار داشت: ما در نگاه دینی سه نگاه کلی به علم و دانش داریم: نخست آن که دانش آموزی بر هر زن و مرد مسلمانی واجب است و دوم این که پیامبر اکرم (ص) فرمودند:« اطلبو العلم و لو بالصین» علم را بیابید حتی اگر در چین باشد و دیگر این که فرمودند: « اطلبوا العلم من المهد الی الحد» ز گهواره تا گور دانش بجوی.
ایشان بیان کردند: در نگاه دینی و عقلی کلمه فارغ التحصیلی چندان معنا ندارد چون انسان در هیچ دوره از زندگی‌اش فارغ از کسب علم و دانش نمی‌شود بلکه بهتر است بگوییم جشن پایان دوره. و در حقیقت هدف از برگزاری این جشن تقدیر و تشکر از والدین و معلمان و اساتیدی است که از از زندگی خود کاستند تا شما پیشرفت کنید و مسیر تعالی را بپیمایید.
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل جشن دانش آموختگی را یک ایستگاه کوتاه و زمانی برای تفکر و یادآوری خاطرات تلخ و شیرین چهار سال زندگی دانشجویی و اعلان این مسئله که من بیشتر می دانم و بنابراین بیشتر در قبال خودم و خانواده ام و جامعه ام مسئولیت دارم، دانستند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی ضمن اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) در مورد جوانی که فرمودند: من به شما نسبت به جوانان توصیه می کنم چون قلب جوان پاک‌تر و آماده‌تر است برای دریافت فیوضات الهی. اظهار داشت: امام علی (ع) نیز فرمودند: جوانی بزرگترین نعمت الهی است، دو چیز است که اگر چنان گریه کنم که چشمانم نابینا شود نتوانم شکرش را به جای آورم و آن قدرت جوانی و دوستان عزیزی است که داشتم و از دست رفتند.
ایشان ضمن معرفی ارتباط و اعتقاد و اعتماد به خدای متعال به عننوان چیزی که باعث می شود دوره عمر ما بهاری باقی بماند است اظهار داشت: دو نوع نگاه به عالم هست: یک نگاه مادی‌گرایانه صرف که ثمره‌ی آن بحران هویت است و دیگری نگاه خلقت مدارانه که بر این اعتقاد دارد که عالم خلقت خدای متعال است و همه‌ی علوم الهی است چون قوانین عالم را خدای متعال خلق کرده است بنابر این علوم شرقی و غربی نداریم.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی در پایان همه‌ی جوانان را به احسان به پدر و مادر توصیه نمود و به نقل از علامه جعفری بیان کرد: آن چه که بهار عمر انسان را پژمرده می‌کند این است که حقیقت در قالب هزاران رنگ و لعاب از دست انسان گرفته شود و به جایش چیزی به او بدهند که حقیقت ندارد.
در ادامه دکتر ضابط پور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به نمایندگی از ریاست دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و خوشامدگویی به کلیه شرکت کنندگان در این مراسم اظهار داشت: جشن دانش آموختگی در واقع پایان یک مرحله از زندگی و آغاز مرحله جدید و دیگر است و در واقع این روز برای والدین و اساتید شما عزیزان روز بسیار بزرگی است؛ چون شاهد به ثمر نشستن زحماتشان هستند.
دکتر ضابط پور گفت: قطب نمای زندگی شما دانشجویان جهت‌های مختلفی را نشان می دهد از قبیل ادامه تحصیل، شغل، تشکیل زندگی و ... هر مسیری را انتخاب کنید می‌توانید فضایی را برای خدمت به جامعه، شهر و کشور عزیز ایران در نظر بگیرید و به نحوی دین خود را به همین جامعه که تا به امروز شما را مورد حمایت خود قرار داده‌اند ادا کنید.
ایشان بیان کردند: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران خودباوری ملی است و شما نیز به پشتوانه این دستاورد عظیم می‌توانید پروژه های بزرگ را مدیریت کنید و مشکلات جامعه را برطرف نمایید.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: اگر شبکه‌های خبری همچون CNN که کارنامه آن برای ملت روشن است در گزارش‌های خبری خود دستاوردهای علمی و تکنولوژی ایران را چشمگیر توصیف می کنند، اگر امروز ما در دستیابی به تکنولوژی های پیشرفته ای از قبیل تکنولوژی های هسته ای، شبیه سازی سلول های بنیادی و همچنین صنایع هوافضا و داروسازی و علوم پزشکی و بهداشتی در دنیا حرفی برای گفتن داریم، اگر به رغم توطئه ها توانستیم در پرتاب ماهواره و بیوتکنولوژی که به دستاورد‌های قابل توجهی دست یافتیم، اگر امروز در زمینه نانوتکنولوژی که از مهمترین و اساسی‌ترین تکنولوژی های مکمل بسیاری از تکنولوژی‌های موجود است حرفی برای گفتن داریم، اگر مرکز فرهنگی سازمان ملل چندین بار ایران را به عنوان یکی از موفق ترین کشور های جهان در مبارزه با بیسوادی معرفی می کند، اگر در سال 56 با 33 میلیون جمعیت نیازمند ورود پزشک از خارج بودیم ولی هم اکنون با جمعیتی بیش از 2 برابر، پزشک مازاد داریم و به کشور های خارج صادر می کنند، اگر در طراحی هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته، صنایع هوایی ایران موفق شدند همه و همه نشات گرفته از خودباوری ملی است، ناشی از تلاش های شبانه روزی جوانان این مرز و بوم است.  
به گزارش روابط عمومی، این مراسم با قرائت سوگندنامه و اهدای لوح تقدیر به دانش آموختگان به پایان رسید.