همایش زیر باران نجابت در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد

۲۰ تیر ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۷۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۵
همایش زیر باران نجابت در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد
به گزارش روابط عمومی، همایش زیر باران نجابت به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض خیر مقدم به بانوان کارمند دانشگاه فرمایشاتی را در باب عفاف و حجاب بیان نمودند و نقش زنان را در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین مقابله با جنگ نرم موثر دانستند.
  در ادامه سخنران کلیدی این همایش سرکار خانم دکتر محمودیان در جمع بانوان کارمند دانشگاه اظهار داشت: اگر بخواهیم در این دنیا اسیر و کشته ی مادیات و زرق و ورق دنیایی نشویم باید از حجت خداوند متعال اطلاعت کنیم و منظور از حجت خداوند همان ائمه ی اطهار هستند که  اگر معرفت کافی را نسبت به آن ها نداشته باشیم جزء دسته زیانکاران هستیم.
ایشان افزودند که در دعاها امام زمان را فرزند نجبا می خوانند و در لغت نجابت به معنی اصیل و پاک می باشد و بدین ترتیب عنوان همایش زیر باران نجابت رابطه ی دقیقی با  معرفت امام عصر (عج) دارد.
این مدرس دانشگاه ضمن اشاره به دعای حضرت مهدی موعود درباره زنان که فرمود: «و تفضل علی النساء بالحیا و عفة»  اظهار داشت: مقام معظم رهبری می فرماید: عفت در زن وسیله ای برای تعالی و تکریم شخصیت زن است در چشم دیگران.
خانم دکتر محمودیان گفت: در اسلام چون عفاف در زنان حافظ عفاف مردان است بیشتر به امر عفاف زنان توجه می شود و همچنین تاکید کرد اگر فطرت انسان پاک و سالم باشد از برهنگی بیزار است و قرآن بی حجابی را عذاب و کیفر خداوند می داند.
بانوان کارمند دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین بیانیه ای را در مورد حجاب نوشتند و  به امضا رساندند که متن آن به شرح ذیل می باشد: حجاب مصونیت است نه محدودیت.
من گوهری هستم که نباید غبار تعفن و تفنن بر رخساره ام نشیند، من دری هستم که باید در صدف حجاب جای بگیرم تا به عنوان مروارید هستی بدرخشم تو که خود را به ثمنی بخس عرضه می داری، می دانی جایگاهت کجاست؟ دریای حجاب نه زن می شناسد و نه مرد. من و تو هر دو مرواریدیم تا زمانی که در صدف حجاب باشیم. اگر چون کاغذ مچاله ای در دست و پا نگاه دیگران باشیم نه دریم و نه گوهر، بلکه در زباله دان نگاه و هوس دیگران ویروس بی عفتی و ناپاکی را در جامعه منتشر می کنیم که کل حال و آینده همه را تباه می کند.
ای رسول ما به مردان و زنان مومن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشانند. «سوره نور آیات 30 و 31)  
به گزارش روابط عمومی این همایش، در پایان با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به برندگان خاتمه یافت.