مراسم تجلیل از جانبازان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد

۰۵ تیر ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۶۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۱
مراسم تجلیل از جانبازان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت خجسته میلاد حضرت ابوالفضل عباس (ع) علمدار کربلا و روز جانباز مراسم تجلیل از جانبازان با حضور مسئولین و جانبازان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد انوار امامت و ولایت اظهار داشت: سالروز ولادت قمر بنی هاشم که به روز جانباز نامیده شد روز کسانی است که به فیض حضور در جبهه حق علیه باطل رسیده‌اند و در مقابل دشمن با تمام توان خود ایستادگی کردند، اما به فیض شهادت نایل نیامدند ولی به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) جانبازان شهدای زنده اند.
ایشان در صفت جانبازی به آیه 172 سوره آل عمران اشاره نمود که خداوند در این آیه می فرماید:«الذین استجابوا لله و الرسول من بعد ما اصابهم القرح للذین احسنو منهم و اتقوا اجر عظیم» یعنی آنان که دعوت خدا و رسول را اجابت کردند پس از آن که به آن‌ها رنج و الم رسید، از آن‌ها هر که نیکو کار و پرهیز گار شد اجر عظیم خواهد یافت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، رمز عاقب به خیری و فلاح و رستگاری را در اطلاعت از خدا و رسول خدا و ائمه هدی و ولایتمداری دانستند و تاکید کردند باید قدر نعت ائمه هدی و شیعه بودنمان را بدانیم و اطاعت از مقام معظم رهبری اطاعت از خدا و رسول خدا و امام زمان است و از خداوند متعال می‌خواهم که در این راه ثابت قدم باشیم.
در ادامه دکتر عسکر جانعلی زاده رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض تبریک و تهنیت بیان کرد: وظیفه‌ی ما زنده نگه داشتن مبانی‌ای است که تمامی شهدا و جانبازان و ایثار گران ما در 8 سال دفاع مقدس در راه آن جانفشانی نموده‌اند.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن بر شمردن صفات برجسته حضرت ابوالفضل عباس (ع) گفت: واقعه کربلا مدام در حال تکرار شدن است و ما باید در جنگ فرهنگی‌ای که دشمن به راه انداخته است آن فداکاری‌ها و رشادت‌ها و ایثارگری‌ها‌ی حضرت ابوالفضل عباس (ع) را تکرار کنیم و با تمام توان در مقابل دشمن بایستیم.
ایشان تاکید کردند: دشمن هیچ گاه استراتژی خود را عوض نمی‌کند بلکه تاکتیک‌هایش را تغییر می‌دهد و ما باید آن حالت دفاعی را که در جنگ سخت از خود نشان دادیم اکنون در نظام جمهوری اسلامی ایران آن را استمرار ببخشیم.
دکتر جانعلی زاده نقش مردم را در جنگ نابرابر فرهنگی در ولایتمداری و اطاعت از فرامین رهبری دانست و افزود: همه دشمنان جهان در یک نقطه به وحدت نظر رسیده اند و آن دشمنی کردن با ایران اسلامی است.
این مقام عالی دانشگاهی در پایان گفت: رفتار و بیان و عملکرد‌های ما باید به تبعیت از هدف اصلی‌مان دردوران دفاع مقدس باشد و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در ادامه‌ی مسیر شهدا و امام شهدا یاری نماید.
در پایان جانبازان به بیان خاطراتی از دوران اسارت و ایثارگری‌هایشان پرداختند.