هواپیمای بدون سرنشین فرید 2 دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به پرواز درآمد

۲۴ خرداد ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۶۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۱
هواپیمای بدون سرنشین فرید 2 دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به پرواز درآمد
به گزارش روابط عمومی، هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که توسط آقایان محسن رجبی، مجتبی قلی تبار از دانشجویان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با راهنمایی پرفسور مفید گرجی ساخته شد و پرواز آزمایشی آن در اسفند 90 به نمایش گذاشته شد،  بار دیگر امروز چهارشنبه 24/3/91 با  بهینه سازی بدنه و سیستم‌های پیشرفته با نام فرید 2 و به یاد مرحوم دکتر سید فرید حسینی زاده طلایه دار این پروژه بزرگ و مهم به پرواز درآمده است.
فاز دوم ساخت هواپیمای بدون سرنشین فرید 2 دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که مربوط به بهینه سازی بدنه و سیستم ارسال تصویر و حمل بار بود، حدود سه ماه طول کشید که دو ماه مربوط به کار تحقیقاتی و یک ماه مربوط به ساخت آن بود.
مخترعین این هواپیمای بدون سرنشین اعلام نمودند که این پهباد قابلیت حمل بار به اندازه وزن خود هواپیما معادل 8 کیلو گرم و قابلیت برد 7 تا 12 کیلومتر را دارا است.
همچنین هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توانایی فیلم برداری و تصویر برداری  و پرتاب شی را نیز دارا می باشد.
جنس بدنه این هواپیما از کربن و بالسا است تا مقاومت را بالا ببرد، زاویه حمله آن 15 درجه است.
سازندگان هواپیمای بدون سرنشین فرید 2 دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هدفشان را ورود پیدا کردن دانشگاه به رشته هوا فضا، استفاده از سوخت پاک، قابلیت حمل بار، فیلمبرداری، پرتاب شی با استفاده از هواپیما و ... دانستند.
دکتر عسکر جانعلی زاده، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این خصوص افزود : انشاءا... بتوانیم با فعالیت های علمی و تحقیقاتی  که در وحله ی اول حاصل تلاش دانشجویان عزیز ما، راهنمایی اساتید فرهیخته و ارجمند و پشتوانه مدیریت  دانشگاه است، موجبات اقتدار ملی را فراهیم آوریم که به فرموده مقام معظم رهبری اقتدار ملی ما وابسته به اقتدار علمی ماست.
ایشان افزودند: رویکرد ما نسبت به انجام این گونه پروژه ها در دانشگاه، رویکرد حمایتی است. از دانشجویان عزیز تشکر و قدردانی می‌نمایم که خلاقیت های ارزشمندشان را به منصه ظهور می گذارند و از خداوند منان توفیق روز افزون همه‌ی زحمتکشان عرصه علم و فناوری و توفیق خدمت رسانی به آنان را مسئلت دارم.
روابط عمومی دانشگاه بار دیگر این افتخار ارزشمند را به خانواده دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تبریک عرض می نماید.