مراسم اختتامیه اعتکاف دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۶۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۰
مراسم اختتامیه اعتکاف دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد
به گزارش روابط عمومی، مراسم اختتامیه اعتکاف دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در روز چهارشنبه مورخ 17/3/91 با حضور دانشجویان، اساتید و کارمندان در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات کلیه معتکفین در این مراسم گفت: خداوند را شاکریم که با کمک دانشجویان بسیجی توانستیم اولین دوره اعتکاف را در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار نماییم.
ایشان با اشاره به سخن مولانا اظهار داشت: فضای وجودی انسان شبیه دریا است و حواس پنج‌گانه ما مانند رود خانه هایی است که به دریای وجود ما می‌ریزد. ما باید مواظب حواس پنج‌گانه خودمان باشیم که سر منشاء آن هاچشمه زلال معرفت الهی باشد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: با انجام اعتکاف این سنت حسنه الهی متوجه شدیم که انسان می تواند بدون غیبت و ریا و دروغ و ... زندگی پاک و سالمی داشته باشد و حتی با ساده ترین وسایل هم می توان زندگی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی در پایان از دانشجویان و اساتید معتکف به ویژه از ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر جانعلی زاده تشکر و قدردانی نمودند که با همه ی مسئولیت‌های که برعهده داشتند این سه روز در کنار دانشجویان حضور داشتند.
در ادامه دکتر جانعلی زاده رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز ضمن تشکر و قدردانی از بسیج دانشجویی دانشگاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و کلیه معتکفین و کسانی که در برگزاری این مراسم معنوی کمک و یاری کردند گفت: خداوند را شاکریم به جهت نعمت پیامبران الهی و نعمت ولایت و محبت اهل بیت که در پرتو هدایت های الهی شان در سایه عدالت اسلامی امروز در فضای معطر به عطر دین و دیانت موفق به انجام یکی از سنت های حسنه الهی، اعتکاف در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل شدیم.
ایشان تاکید کردند اگر ما در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل می بینیم که جمع کثیری از دانشجویان در کنار اعضای هیات علمی معتکف شده‌اند و با خلوص نیت در این مراسم معنوی شرکت نمودند باید آن را از برکات  انقلاب اسلامی، شهدای عزیز و عنایت‌های مقام معظم رهبری بدانیم.
این مقام عالی دانشگاهی که خود نیز در مراسم روحانی اعتکاف در کنار دانشجویان حضور داشتند آن را از برکات و بزرگترین فیوضات زندگی خویش دانستند و اظهار داشتند: اعتکاف برای مدیران ضروری است چون ممکن است به خاطر پاره ای از مشکلات و مسئولیت ها از مسیر اصلی خود دور شوند و اعتکاف در واقع نقش هدایت گری دارد و خداوند را شاکرم که  به بنده عنایت فرمودند تا در کنار دانشجویان خلاق و با صفا و صمیمیت این سنت حسنه را به جای آورم.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پایان به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کردند که فرمود: دشمن هم اعتکاف دانشجویان در مساجد دانشگاه‌ها را دید، دشمن از این ها می ترسد و از این انقلاب و عظمت ملت ایران.