اعتکاف آب حیات بخش در کویر غفلت‌هاست

۱۷ خرداد ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۶۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۱
اعتکاف آب حیات بخش در کویر غفلت‌هاست
به گزارش روابط عمومی، یکی از سنت‌های حسنه و مستحبات اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیاء گردید سنت مبارک اعتکاف است. این سنت در طول تاریخ اسلام و ادیان آسمانی طرفداران و عاملانی داشته و در بلاد اسلامی به طور عموم و شهرهای شیعه و مراکز حوزوی به طور خاص مورد توجه بوده است.
اعتکاف برون رفتن از خانه‌ی خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است. عبادتی مستحبی و تقرب جویانه و داوطلبانه است که روزه‌ی روز سوم آن رنگ وجوب می‌گیرد.
این عبادت در چند سال اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان و خواهران و برادران دینی از اقشار گوناگون اجتماعی به ویژه طلاب و دانشجویان متداول گردیده است و مساجد بسیاری از شهرهای ایران و جهان اسلام پذیرای مهمانان خدا در ایام البیض ماه پر برکت رجب است.
اعتکاف، زمینه‌ی توبه و بازگشت است، بازگشت به قرآن و معنویت، بازگشت به دعا و استمداد از غیب، بازگشت از خود مداری به خدا گرایی، آن‌هایی که مسئولیت‌های حساس‌تر و بزرگتری دارند، بیش از دیگران به اعتکاف و خود سازی نیاز دارند.
اهمیت اعتکاف در قرآن کریم به اندازه‌ای است که ماده «عکف» نه بار در این کتاب آسمانی به کار رفته است.
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در این باره می‌فرمایند: باید قدر مساجد را دانست. باید در مساجد حضور پیدا کرد. بحمدا... به برکت انقلاب در این سال‌های اخیر، این معنا زیاد شده و کیفیت پیدا کرده است.
به گزارش روابط عمومی، مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از شب 13 رجب با حضور دانشگاهیان آغاز شد و امروز  مورخ 17/3/91  مراسم اختتامیه آن همراه با برنامه های ویژه و صرف افطار در مسجدالرسول (ص) دانشگاه به پایان می‌رسد.
از  دانشگاهیان جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل می آید.