برترین‌های مسابقات کشوری رباتیک اعلام شدند

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۵۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۴۲
برترین‌های مسابقات کشوری رباتیک اعلام شدند
به گزارش روابط عمومی، نهمين دوره از مسابقات رباتيك كشوری در پنج بخش: مسير ياب، آتش نشان، مين ياب، ميكرو موس  به همراه اولين نمايشگاه ربات های آزاد ( ربات های عمود پرواز ، ربات های جنگجو ، ربات امداد گر و ... ) و همچنين كارگاه های آموزشی مربوط به رشته رباتيك، برق و كامپيوتر با همت انجمن علمی مهندسی كامپيوتر و انجمن علمي برق و باشگاه رباتيك برگزار شد و برترین‌های این دوره از مسابقات اعلام شدند .
دکتر شیخ الاسلامی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر  به نمایندگی از ریاست دانشگاه در مراسم اختتامیه نهمين دوره مسابقات كشوری رباتيك در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن تشکر و قدردانی از همه‌ی شرکت کنندگان و مسئولین و تیم اجرایی، دستاورد بزرگ این دوره از مسابقات را برگزاری کارگاه و نمایشگاه ربات‌های آزاد و تشکیل یک جمعیت جوان دانشجویی دانست که مسابقاتی را برگزار کردند و با همکاری صمیمانه و سالم یک کار جمعی انجام دادند و خاطرات خوشی را در دوران عمر طلایی دانشجویی خود رقم زدند.
ایشان افزودند: انسان ها ربات‌ها را می سازند تا بخشی از آرزوهای متعالی‌شان را از طریق آن‌ها پیاده بکنند، رباتی که راندمان کار بالایی دارد، کمتر اشتباه می کند، دقت بالایی دارد، باعث صرفه جویی وقت می شود و به عبارتی  بهینه کار کردن را از مغز انسان می گیرد و در اسرع وقت انجام دهند.
 در ادامه مهندس جواد نظام دوست دبیر نهمين دوره مسابقات كشوری رباتيك گفت: در بخش ربات‌های آتش نشان هیچ تیمی امتیازات لازم را برای کسب رتبه‌ی اول به دست نیاورد و در نتیجه تیم ثامن از موسسه غیر انتفاعی صنعتی مازندران به مقام دوم و تیم‌های میکرو تکنیک از شرکت تعاونی فرهنگیان بابل و انجمن برق و رباتیک البرز شهرداری کرج مشترکاً به مقام سوم دست یافتند.
وی همچنین در بخش مین یاب، انجمن پژوهشگران رباتیک شباهنگ از مشهد مقدس را به عنوان تیم اول و IQTIMTO از دانشگاه شاهد گلستان را به عنوان تیم دوم و فربد از دانشگاه آزاد مازندران را به عنوان تیم سوم معرفی نمودند.
مهندس نظام دوست در مورد برترین‌های بخش ربات های آزاد گفت: تیم ربات شش پا از آذربایجان شرقی اول، تیم حامل مصدوم از دانشگاه آزاد تهران واحد پردیس دوم و تیم سنگین وزن AF از دانشگاه رودکی تنکابن سوم شد.
ایشان افزوند در بخش میکرو موس تیم دانشگاه آزاد واحد تهران پردیس به مقام اول دست یافت و تیم سالار از شرکت لایمکس تهران به مقام دوم و تیم حاباد  v4 از دانشگاه آزاد واحد خراسان رضوی به مقام سوم دست یافتند.
مهندس جواد نظام دوست دبیر نهمين دوره مسابقات كشوری رباتيك گفت: در بخش مسیریاب تیم میک میک از موسسه پژوهش سرای گرگان به مقام اول، تیم  شرکت کننده آزاد vanpire2 از استان گلستان، تیم رخش از دانشگاه پسرانه محمود آباد به مقام سوم دست یافت.
ایشان در پایان از حمایت‌های ویژه‌ی ریاست دانشگاه، معاونت اداری مالی، معاونت فرهنگی، حراست، روابط عمومی و کلیه‌ی عزیزانی که در برگزاری این دوره از مسابقات تلاش کردند تشکر و قدر دانی نمود.