نشست مطبوعاتی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اصحاب رسانه استان مازندران

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۴۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۵
نشست مطبوعاتی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اصحاب رسانه استان مازندران
به گزارش روابط عمومی، نشست مطبوعاتی رییس دانشگاه، دبیر کنفرانس ملی اطلاعات و دانش، دبیر نهمین دوره مسابقات کشوری رباتیک با اصحاب رسانه استان مازندران روز شنبه مورخ 23/2/91 در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
دکتر عسکر جانعلی زاده، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این نشست گزارشی از عملکرد دانشگاه ارائه دادند و گفتند: از نظر عملکرد تحقیقاتی برای این که تحقیقات در یک مرکزی بتواند به معنای واقعی خودش اتفاق بیفتد نیاز به هیات علمی با پتانسیل بالا و توسعه تحصیلات تکمیلی دارد. ما نیز در دانشگاه به تبعیت از رویکردهای مقام عالی وزارت، جذب اعضای هیات علمی را بر اساس دو شاخصه مهم  تعهد و تخصص در دانشگاه دو برابر کردیم و در سال 90 بیش از 27 نفر هیات علمی جذب دانشگاه شدند.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در خصوص فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاه افزود: در تاریخ 16/9/85 که مجتمع فنی مهندسی به دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ارتقاء یافت همزمان ممنوعیت صنعتی از استان مازندران برداشته شد و دانشگاه نیز آمادگی خود را در جهت رفع نیازهای صنعتی استانی و در مقیاس بزرگترکشوری اعلام داشت.
این مقام ارشد دانشگاهی بیان کرد:  این دانشگاه فرمایشات مقام معظم رهبری را جزء منشور خود قرار داد و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری 50 درصد تحقیقات دانشگاهی می‌بایست در حوزه دفاعی باشد، الحمدلله در این دانشگاه 70 درصد آن مربوط به حوزه دفاعی و 30 درصد غیر دفاعی است و همچنین قرادادهای پژوهشی دانشگاه در سال 90 در حوزه دفاعی و غیر دفاعی به ترتیب به رشد 250 درصدی و 100 درصدی رسیده است به طوری که در زمینه ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با حوزه‌ی دفاعی سردار وحیدی وزیر محترم دفاع در بازدید سال 89 این دانشگاه را به عنوان الگوی موفق همکاری بین دانشگاه‌ها و حوزه دفاعی کشور معرفی نمودند.
ایشان رفع معضل استانی را هدف پایان نامه‌های دانشجویی دانستند و کسب رتبه اول تیم کاسپین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اولین دوره مسابقات ساخت وسایل فیزیکی در سراسر کشور، کسب رتبه اول تیم توسن دانشگاه در اولین دوره مسابقات کشوری خودروهای پیل سوختی، اعلام همکاری دانشگاه به استاندار مازندران در خصوص شیرین سازی آب دریای مازندران، پرواز هواپیمای بدون سرنشین، رفع معضل شیرابه زباله‌ها با استفاده از فناوری نانو، تولید گازوئیل از تولیدات کشاورزی، انعقاد قرارداد با استانداری در خصوص مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله را از جمله دستاوردها و افتخارات دانشگاه برشمردند.
این مقام ارشد دانشگاهی در جمع اصحاب رسانه استان مازندران همچنین به کسب افتخار بزرگ مجوز هیات ممیزه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اشاره نمودند و افزودند با این مجور اختیارات وزیر به طور کامل در امر ارتقاء به دانشگاه تفویض می‌شود.
ایشان علاوه بر پروژه‌های تحقیقاتی به پروژه‌های عمرانی دانشگاه از جمله مسجدالرسول(ص)، یادمان شهدای گمنام، ساختمان کلاس‌ها، خوابگاه مجردین و ... اشاره کردند و افزودند اکنون بیشترین پروژها‌ی عمرانی دانشگاه مربوط به دو سال اخیر است.
در ادامه دکتر حسین میار نعیمی دبیر کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و دانش گفت: کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و دانش در تاریخ 2 الی 4 خرداد 91 در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌گردد و موضوع کنفرانسIKT   مربوط به خدمات الكترونيكي، مديريت دانش و اطلاعات، پردازش دانش و اطلاعات، فناوريهاي ارتباطي،امنيت اطلاعات، فناوريهاي محاسباتي، فناوريهاي چند رسانه‌اي،سيستمهاي هوشمند،اقتصاد در جامعه الكترونيكي، روابط انساني در جامعه اطلاعاتي و ... می باشد.
دبیر کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و دانش افزود: 455 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارائه شده است که  با داوری 50 عضو هیات علمی از سراسر کشور 168 مقاله برای ارائه در کنفرانس انتخاب شده است.
همچنین مهندس جواد نظام دوست دبیر نهمین دوره مسابقات کشوری رباتیک گفت:  این مسابقات از 25 الی 27 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در 5 بخش مسير ياب ، آتش نشان ، مين ياب، ميكرو موس و ربات‌های آزاد با حضور 300 شرکت کننده برگزار می گردد.
دبیر نهمین دوره مسابقات کشوری رباتیک هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء سطح علمی دانشجویان کشور در زمینه های رباتیک، برق، کامپیوتر و صنایع دفاعی ، تولید علم و نزدیک شدن به اهداف سند چشم انداز 1404 ، زمینه سازی برای بروز استعدادهای دانشجویان، انتقال علم رباتیک از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به دانشجویان سراسر کشور با برپایی کارگاه‌های آموزشی و نمایش آخرین دستاوردهای علمی در زمینه برق و کامپیوتر و رباتیک برشمردند.