تیم کاسپین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مقام اول را در اولین دوره مسابقات ساخت وسایل فیزیکی در سراسر کشور کسب کرد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۴۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۵
تیم کاسپین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مقام اول را در اولین دوره مسابقات ساخت وسایل فیزیکی در سراسر کشور کسب کرد
به گزارش روابط عمومی، اولین دوره مسابقات ساخت وسایل فیزیکی به یادواره شهدای جهاد علمی و به مناسبت نامگذاری سال 1391 به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد که تیم کاسپین از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مقام اول را در اولین دوره مسابقات از آن خود کرد.
دکتر رضا خانبابایی عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه و استاد راهنمای تیم کاسپین گفت: در این دوره از مسابقات 8 تیم از سراسر کشور شرکت کردند و تیم کاسپین نیز حدود 20 وسیله از بین وسایل ساخته شده را در معرض نمایش قرار داد.
استاد راهنمای تیم کاسپین افزود: هدف از ساخت این وسایل صرفا جهت شرکت در این مسابقات نبود بلکه شیوه‌ی تدریس ما در علوم پایه و به خصوص فیزیک بر مبنای آموزش عملی یا یادگیری هنگام انجام کارها است که این شیوه حدود 5 ترم در دانشگاه در حال انجام است و ما معتقدیم با آموزش بنیادی ساخت وسایل علمی و تحقیقاتی راه به سوی ساخت تجهیزات تحقیقاتی عظیم در آینده هموار خواهد شد.
دکتر خان‌بابایی تاکید کردند: شیوه تدریس آموزش عملی در دانشگاه های فنی قابل اجرا است و در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل حدود 3 نفر این شیوه را به کار گرفته اند.
ایشان در پایان ضمن معرفی خانم ها سیمین نادری، مژگان آبشناس، ماریه واثقی و آقایان افشار شجاعی، حسین درویش و میلاد حسین پور به عنوان اعضای تیم کاسپین، از تلاش های خستگی ناپذیر دانشجویان فیزیک 1 و 2 و فیزیک نور تشکر و قدر دانی نمود. همچنین ایشان از دکتر عسکر جانعلی زاده، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که از مشوقان حامی شیوه تدریس آموزش عملی بوده اند و معاونت اداری و مالی، معاونت آموزشی، رییس دانشکده علوم پایه و دکتر کریمی نژاد که در ساخت چند وسیله دانشجویان ایشان سهیم بودند تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش روابط عمومی در متن لوح تقدیر از اعضای تیم کاسپین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل  چنین آمده است:
موفقیت شما در اولین دوره مسابقه ساخت وسایل فیزیکی که تبلور روحیه کاوشگری در علم و دانش و مرهون تلاش مستمر، بی وقفه، هدفمند و متعالی شما است صمیمانه قدر دانی نموده و این لوح تقدیر را به تحسین از شور و شوق علمی و همت بلندتان پیشکش می نماید.
امید است در سالی که با درایت و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب به نام « تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» مزین شده، شاهد شکوفایی بیشتر ظرفیت‌ها و استعدادهای جوانان در کلیه حوزه‌های علمی باشیم.
دکتر سید مهدی سیدی
معاون علمی و پژوهشی
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری