هم اندیشی پژوهشگران شاخص دانشگاه با معاون محترم پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۲۶ فروردین ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۳۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۷
هم اندیشی پژوهشگران شاخص دانشگاه با معاون محترم پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری در جمع پژوهشگران شاخص دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: دانشگاه اسلامی همان دانشگاه تمدن ساز است که هدف آن تربیت نیروهای متخصص و متعهد با همت بلند و اندیشه های اسلامی و انسان های محقق، خستگی ناپذیر با روحیه پر امید و رجا می باشد.
ایشان به فرمایشات گهربار حضرت امام خمینی اشاره کردند که فرمود: دانشگاه کارخانه آدم سازی و مبداء همه تحولات است و تاکید کردند: مسئولیت سنگینی بر دوش دانشگاه است، اگر جامعه ای چار مشکل باشد بخش مهمی از آن به دانشگاه برمی گردد. دانشگاه همانند دیدبانی است که لشکر جامعه پشت سرش حرکت می کند. جامعه آیینه تمام نمای دانشگاه خودش هست. اگر بخواهیم انسان های ارزشی، شریف، درستکار و صادق در جامعه باشند باید در تعلیم و تربیت فرزندانمان در دانشگاه بکوشیم و اگر حرمت ها در دانشگاه نگاه داشته باشد و ظاهر و محتوای شریعت در دانشگاه به کار بسته شود جامعه نیز اصلاح خواهد شد و در این راه پیش می رود.
معاون پژوهشی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: دانشگاه جمع فرهیخته گان و بزرگان جامعه است و نقش شما اصلاح جامعه است و نکته مهم دیگر این که دانشگاه باید در خدمت نیاز جامعه باشد و نیاز های مردم را رفع سازد.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در تعریف دانشگاه اسلامی گفتند: دانشگاهی که پژوهشش در راستای رفع نیاز های جامعه اش باشد یعنی همان پژوهش های هدفمند.
معاون پژوهشی وزیر محترم، علوم تحقیقات و فناوری گفت: پژوهش باید رگ حیات دانشگاه و ارتقاء آن باشد، ما در دانشگاه ها نیاز به پژوهش های کاربردی داریم زیرا کشور ما در فناوری های بالغ نیاز به آن دارد.

دکتر محمد مهدی نژاد بیان کرد: الان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل رتبه ی دهم همکاری ها را در قرارداد و تحقق آن با صنایع دفاعی کشور در بین دانشگاه ها دارد و قطب پیل سوختی در کشور محسوب می شود. به عنوان یک دانشگاه شهرستانی رتبه ی بسیار خوبی است و در ضمن این دانشگاه نوپاست ولی من اعتقاد راسخ دارم که می تواند بهتر از این نیز بشود.
 ایشان در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری ابراز خرسندی نمود که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با جذب زیاد اعضای هیات علمی همراه با شاخص علم و دین توانسته است پدیده پژوهش را در دانشگاه و در بین همه گروه ها نهادینه سازد.