بهار طبیعت فرصتی برای بیداری جان ها و دل هاست

۱۴ فروردین ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۳۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۵
بهار طبیعت فرصتی برای بیداری جان ها و دل هاست
سید باقر حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مراسم آغاز سال کاری و در جمع اعضای محترم هیات علمی و کارمندان شریف در مسجدالرسول(ص) دانشگاه ضمن تبریک عید نوروز و بهار طبیعت گفت: به فرموده قرآن کریم اولی الابصار یا صاحبان بصیرت کسانی هستند که از ظواهر عبور می کنند و به عمق مسائل پی می‌برند و برای این دسته از افراد، همه ی روز ها عید است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان کردند: انشاء ا... بهار طبیت که به فرموده قرآن کریم نشانه‌ای از روز قیامت است طلیعه ای برای بیداری جان ها و دل ها باشد.
حسینی گفت: سال 1391 به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی نامگذاری شده است و از نگاه رهبر علم مبنای واقعی پیشرفت است و خداوند را شاکریم که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با جهاد علمی و ارتباط تنگاتنگ با صنعت، توانسته است گام های مهمی در این زمینه بردارد.
ایشان به توجه به مسایل اخلاقی در کنار مسائل علمی در دانشگاه تاکید کرد و کلام خود را با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حلول سال نو به پایان رساندند که فرمود: من يك توصيه هم در زمينه‌ى سياسى بكنم. عزيزان من! برادران! خواهران! در سرتاسر كشور، امروز ما احتياج داريم به اتحاد و يكپارچگى. بهانه‌هاى اختلاف زياد است. گاهى در يك قضيه‌اى سليقه‌ى يك نفر، دو نفر با هم يكسان نيست؛ اين نبايد بهانه‌ى اختلاف بشود. گاهى در كسى يك گرايشى هست، در ديگرى نيست؛ اين نبايد مايه‌ى اختلاف بشود. آراء، نظرات، همه محترمند. اختلاف در درون، منازعه‌ى در درون، موجب فشل ميشود. قرآن به ما تعليم ميدهد: «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم».(2) اگر منازعه كنيم، سر مسائل گوناگون - مسائل سياسى، مسائل اقتصادى، مسائل شخصيتى - دست‌به‌يقه شويم، دشمن ما جرى ميشود. يك مقدار از جرأتى كه دشمن در سالهاى گذشته پيدا كرد، به خاطر اختلافات بود. اميرالمؤمنين (عليه الصّلاة و السّلام) به ما درس ميدهد؛ ميفرمايد: «ليس من طلب الحقّ فاخطأه كمن طلب الباطل فأصابه». مخالفين دو جورند. يك مخالفى است كه دنبال حق است، او هم دنبال جمهورى اسلامى است، او هم دنبال انقلاب است، او هم دنبال دين و خداست، منتها راه را اشتباه كرده؛ با اين نبايد دشمنى كرد؛ اين فرق دارد با كسى كه در جهت غير نظام اسلامى، با هدف معاندانه‌ى عليه نظام اسلامى حركت ميكند. دلها را به هم نرم كنيد، برخوردها را نسبت به يكديگر مهربانانه‌تر كنيد.
 اين رسانه‌هاى الكترونيكى و اينترنتى متأسفانه موجب شده است كه افراد بى‌محابا عليه يكديگر حرف بزنند، بد بگويند. بايد از طرف مسئولين كشور براى اين هم يك جورى تدبير بشود. ولى عمده اين است كه خود ما مردم، خودمان را مقيد كنيم به اخلاق اسلامى؛ خودمان را مقيد كنيم به قانون.