برگزاری مراسم آغاز سال کاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

۱۴ فروردین ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۳۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۲
برگزاری مراسم آغاز سال کاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
به گزارش روابط عمومی، مراسم آغاز سال کاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور اعضای محترم هیات علمی و کارمندان شریف در مسجدالرسول(ص) دانشگاه برگزار گردید.
دکتر عسکر جانعلی زاده، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض تبریک سال نو به خانواده دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و یاد شهدا و جانبازان و امام شهدا و شهدای علم و فناوری، اظهار داشت: خداوند را شاکریم از بابت این همه نعمت که به بندگانش ارزانی فرموده مخصوصا نعمت ولایت و همچنین از ملت شریف ایران تشکر نمود به جهت حماسه آفرینی های بزرگشان تحت زعامت و ولایت مقام معظم رهبری و به خصوص ولایت پذیری خوبی را که در سال 90 از خود به یادگار گذاشته اند، حماسه حضور و شرکت معنی دار در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند ماه 90.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل قبل از بیان رویکردهای دانشگاه در سال 91 به ارائه گزارش عملکرد دانشگاه در سال 90 در بخش های مختلف فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و تحقیقاتی و مالی و عمرانی پرداختند که به شرح ذیل می‌باشد:
حوزه فرهنگی و دانشجویی:
      - تعامل تنگاتنگ با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، بسیج دانشجویی، اساتید و کارکنان
-    تشکیل منظم جلسه شورای فرهنگی دانشگاه ( با عنوان قرارگاه جنگ نرم)
-    برگزاری کنگره ملی علامه سعیدالعلمای مازندرانی و علامه ملا محمد اشرفی
-    برگزاری اردوی راهیان نور ویژه دانشجویان و اعضای هیات علمی
-    برگزاری اردوی طرح هجرت و ساخت دو مدرسه در منطقه محروم بندپی شرقی
-    برگزاری کرسی های آزاد اندیشی
-    برگزاری طرح ضیافت اندیشه و هم اندیشی‌های مختلف ویژه ی اعضای هیات علمی
-    برگزاری طرح ولایت ویژه دانشجویان بسیجی پسر سراسر استان و ...
حوزه آموزشی تحقیقاتی:
-    کسب امتیاز پر افتخار هیات ممیزه دانشگاه که حاکی از ارتقای اعضای محترم هیات علمی و جذب تعداد زیادی از عضو هیات علمی در دانشگاه است.
-    گشایش رشته های جدید تحصیلات تکمیلی در دانشکده ها
-    اخذ مجوز پژوهشکده فناوری نانو، زلزله و ژئو تکنیک و دانشکده مهندسی دریا از هیات امنای محترم
-    افزایش حجم قراردادهای پژوهشی به بیش از 50 میلیارد ریال که 70 درصد آن مربوط به حوزه دفاعی و 30 درصد غیر دفاعی است. لازم به ذکر است که قرادادهای پژوهشی دانشگاه در سال 90 در حوزه دفاعی و غیر دفاعی به ترتیب به رشد 250 درصدی و 100 درصدی رسیده است.
-    استقلال کامل آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده ها در سال 90
-    ساخت و طراحی سامانه‌های هوشمند کنترل سوخت موتورخانه در مرکز رشد فناوری دانشگاه که در نمایشگاه فناوری‌های راهبردی کشور در سال 90  مورد بازدید مقام معظم رهبری قرار گرفت و این فناوری به کشورهای آسیای میانه- بلاروس و ارمنستان صادر شد و قابلیت آن را دارد که مصرف سوخت خانگی را تا 40 درصد و سوخت سازمان های اداری را تا 70 درصد کاهش دهد.
حوزه مالی و عمرانی:
-    افزایش سقف در آمد های مالی دانشگاه از سقف پیش بینی شده و تعیین شده که حاصل جذب در آمدهای تحقیقاتی بوده است.
-    بهره برداری و تجهیز مسجد دانشگاه از اوایل مهرماه
-    پایان فاز اول سه پروژه ی بزرگ دانشگاه اعم از پروژه های ( برج کلاس ها، کتابخانه مرکزی و خوابگاه مجردین)
-    رنگ آمیزی سقف ساختمان های قدیمی
-    رونمایی از تندیس زنده یاد نوشیروانی
-    بهره برداری از سالن چند منظوره طبقه ششم ساختمان تحصیلات تکمیلی
-    بهره برداری از پارکینگ دانشگاه و ساختمان زلزله و ژئو تکنیک
 همچنین دکتر عسکر جانعلی زاده، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ادامه در خصوص رویکردهای دانشگاه در سال 91 اظهار داشت: مسلما این رویکردها نشات گرفته از منویات مقام معظم رهبری است که سال 1391 را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی قلمداد نمودند.
این مقام ارشد دانشگاهی تاکید کرد: با جهاد علمی و اقتصادی در سال 90 موفق به کسب دستاورد و افتخارات خوبی شده ایم و اکنون لازم است که از تولیدات خودمان حمایت لازم و کافی را به عمل آوریم  تا دشمن را به طور کامل ناامید و مایوس نماییم.
وی افزود: ما باید همچنان به دنبال تحکیم و استحکام بخشی به تعامل با نهاد، تشکل های دانشجویی، انجمن های علمی و سایر نهاد ها و ارگان های داخلی باشیم و از شرایط مثبت به وجود آمده در سطح شهری و استانی کمال استفاده را برده تا زمینه لازم را برای توسعه فضای فیزیکی دانشگاه و تشکیل پردیس های جدید فراهم سازیم.
دکتر جانعلی زاده همچنین به نقش بسیار موثر دانشگاه در اتحادیه های دانشگاه های سواحل دریای خزر اشاره کرد و گفت: این امر حوزه روابط بین الملل دانشگاه را وارد فضای جدیدی خواهد نمود که با توجه به شرایط بین المللی نیاز ملی ما را به همراه دارد.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مراسم آغاز سال کاری در جمع کارکنان بیان کرد: ما در سال 91 با افزایش صد درصدی در بودجه ی عمرانی و 50 درصدی در بودجه ی جاری عملیات اجرایی پروژه بزرگ دانشکده برق و کامپیوتر را آغاز می کنیم و تا پایان این سال پروژه های سه گانه یادمان شهدای گمنام، تعمیر و تجهیز سالن آمفی تئاتر و محوطه سازی و فضای سبز دانشگاه نیز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
رییس تنها دانشگاه صنعتی شمال ایران تاکید کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی، به شدت از رویکردهای تحقیقات کاربردی و دفاعی در زمینه های مختلف تحت عنوان های گروه های پژوهشی نانو، پیل سوختی، زلزله و ژئوتکنیک، گروه پژوهشی میکرو الکترونیک، فناوری های نوین در مدیریت و نگهداری روسازی راه و فرودگاه، الکترومکانیک کاربردی، هواپیمای بدون سرنشین رادار گریز و ... حمایت می شود.
ایشان در پایان افزودند: هدف ما آن است تا در آینده نزدیک سطح پژوهشکده را به پژوهشگاه ارتقا دهیم و از این طریق دستگاه نیمه صنعتی تولید غشا نانویی را تجاری سازی نماییم و فناوری تولید بیو دیزل از ضایعات کشاورزی را بومی سازی نماییم و با ورود به فناوری انرژی های تجدید پذیر با تمرکز اصلی بر روی RFC گام های اساسی را در تعامل بین دانشگاه و صنعت برداریم و البته برای رسیدن به این اهداف بزرگ تعامل و همدلی و وفاق سه رکن اصلی دانشگاه یعنی دانشجویان عزیز، اعضای محترم هیات علمی و کارمندان شریف امری انکار ناپذیر است.