مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد زنده یاد سید حسین نوشیروانی برگزار شد

۲۳ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۲۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۴
مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد زنده یاد سید حسین نوشیروانی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد زنده یاد سید حسین نوشیروانی خیر دور اندیش شهرستان بابل و موسس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل امروز با حضور اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و جمعی از دوستان و آشنایان آن مرحوم در نوشیروانکلا جنب مزار آن زنده یاد برگزار شد.
سید باقر حسینی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن بیان زندگی نامه این خیر بزرگ بیان داشت: کار هایی را که مرحوم نوشیروانی انجام داده است از روی اخلاص بود .
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن اشاره به آیه 195 سوره آل عمران تاکید کرد: خداوند رمز مقبولیت یک کار را در دوچیز دانسته است: اول حسن فعلی؛ یعنی کار، کار پسندیده و خوبی باشد و دوم حسن فاعلی؛ یعنی انگیزه و نیت انجام دهنده کار نیز خوب و نیک باشد و کارهای مرحوم نوشیروانی از این دو خصوصیت بهره مند بود، کاری که خدا و رسول خدا به آن امر فرمودند.
احمد گلچوب فیروزجایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین در این مراسم ضمن عرض خوش آمد به شرکت کنندگان اظهار داشت: مجلس امروز ما با مراسم ها و مجالس ختم معمولی که برگزار می گردد کاملا متفاوت است.
وی گفت: ما دانشگاهیان و دوستداران و یاران مرحوم نوشیروانی، آن خیر نیک اندیش شهرستان بابل گرد هم آمدیم تا اعلام کنیم که امروز پس از گذشت 40 سال از مرگ این بزرگ مرد دلسوز هنوز نام و خاطره‌اش برای ما زنده است، ما جمع شده ایم تا به این مقام ادای احترام کنیم و به آن نگاه دور اندیش و متعالی ایشان ارج بنهیم، آمده‌ایم تا به خود اعلام کنیم که اگر بخواهیم بعد از مرگ، نام ما پرآوازه شود باید در این میسر گام برداریم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی به آیه «کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام » سوره الرحمن اشاره کرد و گفت: خداوند همه آن چه را که در اختیار انسان قرار داده است از او می‌گیرد و خود انسان هم باید روزی از این دنیا بار سفر ببندد، تنها هر کسی که با خدا پیوند بخورد و  به کار و عمر و سرمایه خود صبغه‌ی خدایی ببخشد و در مسیر خدا و اهل بیت رسول ا... قدم بردارد هرگز فانی نمی شود، هر چند جسمش زیر خروارها خاک قرار گیرد، نامش برای همیشه زنده می ماند.
احمد گلچوب فیروزجایی بیان داشت: مرحوم نوشیروانی سفره ای را پهن کرده است که عده‌ای کثیری از آن ارتزاق می‌کنند و امیدواریم که بتوانیم قدردان کار های عظیم این خیر دلسوز باشیم.
خداوند خیر کثیر را نصیب آن زنده یاد دور اندیش نماید و او را قرین رحمت و لقاء خویش در روز قیامت نماید.