تجلیل از پرفسور مفید گرجی در همایش بزرگ مشاهیر و فرزانگان استان مازندران

۲۵ بهمن ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۱۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۳
تجلیل از پرفسور مفید گرجی در همایش بزرگ مشاهیر و فرزانگان استان مازندران
به گزارش روابط عمومی، پرفسور مفید گرجی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پنجمین همایش تجلیل از مشاهیر و فرزانگان مازندران که روز پنجشنبه 20 بهمن ماه جاری در مجتمع آموزشی رفاهی وزارت نفت برگزار گردید، به عنوان یکی از ستارگان این همایش انتخاب شدند.
در این همایش از دوازده شخصیت بر جسته و ممتاز علمی، فرهنگی، هنری و حماسی کشور که توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران انتخاب گردیده اند، تجلیل شد.
دکتر مفید گرجی در سال 1333 در شهرستان قائمشهر متولد شدند. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در همین شهرستان و اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان خوارزمی تهران، در سال 1354 مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی مکانیک از دانشکده فنی دانشگاه تهران دریافت کردند . پس از اخذ  مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک سیالات از دانشکده فنی دانشگاه تهران، از سال 1358 عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مازندران گردیدند.
 ایشان در سال 1366 به کشور انگلستان عزیمت نموده و در سال 1370 مدرک دکتری خود را در رشته مهندسی مکانیک سیالات و هیدرولیک با درجه ممتاز از دانشگاه ولز (کاردیف) کشور انگلستان دریافت نمودند.
ایشان بیش از سه دهه در مسئولیت های مختلف علمی و اجرائی از قبیل مدیریت گروه مهندسی مکانیک دانشگاه مازندران، ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مازندران، معاونت مالی و اداری دانشگاه مازندران، مشاور علمی و تحقیقاتی رییس دانشگاه مازندران، مدیریت روابط بین الملل دانشگاه مازندران، مشاور ارشد رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و عضویت در هیئت ممیزه دانشگاه های منطقه شمال کشور ایفای نقش نموده اند.
پرفسور گرجی از سال 2003 استاد مهمان گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تورنتو کانادا می باشد. ایشان در حال حاضر استاد پایه 37 دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، محقق و پژوهشگر در زمینه های مکانیک سیالات، توربوماشین و سیستم های انتقال آب می باشند و در زمینه های مذکور بیش از 5 جلد کتاب تالیف نموده اند که کتاب مهندسی مکانیک سیالات ایشان از سوی دانشگاه تهران به عنوان کتاب برجسته علمی در سال 1376 انتخاب گردید.
این فرهیخته ارجمند همچنین مولف بیش از یکصد مقاله علمی پژوهشی است که در این زمینه جوایز زیادی را دریافت نموده اند.
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بیش از یکصد مقاله به سمینارهای داخلی و خارجی ارائه نموده و سخنرانی های علمی و تحقیقی زیادی در بیش از 40 کشور جهان ارائه نموده اند.
ایشان استاد راهنمای پایان نامه تحصیلی بیش از 70 دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک و محیط زیست بوده اند و هم اکنون سه دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک را راهنمایی می نماید.
روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل این افتخار ارزشمند را به این فرهیخته ارجمند و ریاست محترم دانشگاه و کلیه دانشگاهیان تبریک عرض می نماید.