مراسم گرامیداشت شهادت شهید مصطفی احمدی روشن برگزار شد

۲۷ دی ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۷۰۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۳۹
مراسم گرامیداشت شهادت شهید مصطفی احمدی روشن برگزار شد
به گزارش روابط عمومی، در این مراسم که در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد ابتدا دکتر بهرام عزیزا... گنجی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، پیام مقام معظم رهبری به خانواده محترم شهید احمدی روشن و همچنین پاسخ این خانواده معزز به مقام عظمای ولایت را قرائت نمودند.
 در ادامه دکتر عسکر جانعلی زاده، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مراسم گرامیداشت شهادت شهید مصطفی احمدی روشن گفت: ما خانواده دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن تجدید میثاق با آرمان های والای شهدا و امام شهدا و بیعت با رهبری و  ولایت به خانواده شهید مصطفی احمدی روشن اعلام می‌کنیم تا ما را در غم خود شریک بدانند.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی ضمن بیان این که این شهید و سایر شهدای علم و فناوری از جمله شهید علیمحمدی، شهید شهریاری و شهید رضایی نژاد وظیفه‌ی خود را به نحو احسن انجام داده اند و دیگر نوبت ماست که در انجام وظیفه ثابت قدم باشیم اظهار داشت: مرجع سخنان ما فرمایشات مقام معظم رهبری است که می فرمایند: اقتدار ملی ما وابسته به اقتدار علمی ماست.
وی گفت: دشمنان قسم خورده‌ی انقلاب از هر توطئه و ترفندی از قبیل هشت سال جنگ سخت، تهاجمات فرهنگی و به دنبال آن همان جنگ نرم و هزاران دسیسه دیگر برای براندازی انقلاب اسلامی ایران استفاده کردند و از آن جا که به حول قوه الهی در این مسیر به بن بست رسیدند، دست به اقدامات ترور فیزیکی زده اند اما باید مطمئن باشند که با ترور نخبه های علمی راه به جایی نمی برند بلکه از هر قطره خون این شهدای جهاد علمی هزاران نخبه مانند این شهدا به وجود می آیند و اعتقاد دانشجویان ایرانی  برای ادامه راهشان راسخ تر می گردد. همان گونه که دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف اعلام داشتند که قصد تغییر رشته برای ادامه تحصیل در رشته انرژی هسته ای را دارند.
این مقام ارشد دانشگاه  بر اساس مراکز استنادی معتبر جهانی از جمله ISI و SCOPUS  پیشرفت های علمی جهان را برشمرد و بیان کرد: بر اساس برنامه های چشم انداز بیست ساله ایران اسلامی می‌بایست در افق 1404 به رتبه‌ی اول علمی در منطقه دست می یافت، اما با همت و تلاش این احمدی روشن ها و دیگر شهدای جهاد علمی و تمامی اساتید و دانشجویان ایرانی، ما به کوری چشم استکبار جهانی و نظام سلطه ، با پشت سر گذاشتن کشور ترکیه، در سال 1390 به این مهم دست یافتیم و رشد علمی ایران بیش از 14 برابر متوسط رشد جهانی با تولید مقالات در مجلات علمی جهان است و در زمینه ی فناوری نانو به رتبه ی 14 در دنیا ارتقا یافتیم.
وی در پایان سخنانش به مقام معظم رهبری و خانواده های معظم شهدای انرژی هسته‌ای و خانواده شهید مصطفی احمدی روشن اعلام نمودند: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با همه‌ی توان در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان خواهد ایستاد.