مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد

۲۷ آذر ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۹۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۷
مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد
به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر حسینی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: در نگاه اسلامی سه اصل کلی داریم که همه‌ی مسلمانان مخاطب آن هستند:1. توجه به کسب علم و دانش از هر مکانی (اطلبوا العلم و لو بالصین) 2. توجه به کسب علم و دانش در هر زمانی ( اطلبوالعلم من المهد الی الحد) 3.  توجه به کسب علم و دانش برای هر مسلمانی چه زن و چه مرد ( طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه).
حجت الاسلام و المسلمین حسینی ضمن اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) که علم و ثروت قدرت می آورد، بیان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری بر جنبش نرم افزاری و کسب علم و حرکت در مرز‌های دانش نیز به این معنی است و البته پیشرفت مباحث علمی و دانشی با تحقیق و پژوهش است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مهم ترین مساله در بحث پژوهش را داشتن انگیزه و نیت الهی دانست و به روایتی در این زمینه اشاره کرد که می فرماید: بدنی که نیت قوی در او هست و انگیزه‌ی الهی در آن ریشه دوانده است، آن بدن ولو بدن نحیفی باشد، آن نیت او را به تحرک وا می دارد و نمونه ی بارز کسانی که با انگیزه های الهی کارهای بزرگ و ماندگاری انجام داده اند علامه امینی صاحب کتاب گرانسنگ الغدیر است.
ایشان به یکی از معظلات بخش پژوهش در کشور اشاره کردند که متاسفانه عده ای در تحقیقات خود اصل امانت داری را رعایت نمی کنند.
 در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی به اهمیت سالروز 27 آذر، وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: به فرموده حضرت آیت ا... جوادی آملی بهترین راه برای وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در رویکرد می باشد. وحدت رویکرد، حوزه و دانشگاه را به هم متصل می کند
وی اظهار داشت: دو نوع نگاه به جهان وجود دارد: نگاه انسان محوری که عالم را طبیعت صرف می داند و نگاه خلقت مدارانه که این عالم در واقع آیت و نشانه‌ای از خلقت خداوند است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: دانشگاهیان باید بدانند که فیزیک و شیمی و ...  قواعد طبیعی است که خداوند قرار داده و به انسان که خلیفه ا... در زمین می باشد این اختیار را داد که این قوانین را اخذ کرده و در زندگی به کار ببند.
وی بیان کرد: امروز حضور روحانیت بصیر، آگاه و علاقه مند به سرنوشت کشور در دانشگاه یک ضرورت است. وجه تمایز انقلاب ما با سایر انقلاب ها در دینی بودن است که در راس آن یک مرجعیت عالی رتبه و ولی فقیه جامع الشرایط حضور دارد. دانشگاه نباید بعد معنوی را فراموش کند و با دو بال دانش و تقوی می تواند به اهداف عالیه برسد.
به گزارش روابط عمومی در پایان این مراسم از دکتر علیرضا میرزا گل تبار، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران، دکتر کامیار موقرنژاد عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی، دکتر محمد میرزایی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق، دکتر موسی فرهادی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک، سرکار خانم دکتر ستاره حبیب زاده، عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه، به عنوان پژوهشگران نمونه دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.