رمز و راز ماندگاری 16 آذر ماه، پیروی از قیام عاشوراست

۱۲ آذر ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۹۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۸
رمز و راز ماندگاری 16 آذر ماه، پیروی از قیام عاشوراست
به گزارش روابط عمومی، استاندار مازندران با بیان این که تبعیت از قیام عاشورا راه ماندگاری جنبش های آزادی بخش است؛ گفت: رمز و راز ماندگاری 16 آذرماه و 13 آبان ماه، پیروی از قیام عاشوراست.
'سید علی اکبر طاهایی' روز شنبه در مراسم گرامیداشت 16 آذرماه، روز دانشجو در جمع دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان کرد: امروز خدا را شاکریم که ملت ما همراه با دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان، کارکنان و مراکز آموزش عالی سراسر کشور توفیقی یافتند که پیام استکبار ستیزی امام بزرگوارمان را با انگیزه های عاشورایی دنبال می کنند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی هایی که باعث زنده نگه داشتن عاشورا شد قیام برای خدا و خدمت به بندگان خداوند بوده است.
وی با بیان این که قیام 16 آذرماه بعنوان یک حرکت منقطع در تاریخ سیاسی کشور ما مطرح شد؛ گفت: این قیام بعنوان یک جریان برخواسته از متن جنبش مردمی که در جنبش دانشجویی تجلی کرده بود؛ 13 آبان ماه یک نماد دیگری یافت.
استاندار مازندران اظهارداشت: در روز 16 آذرماه سه دانشجو به شهادت رسیدند ولی در 13 آبان ماه دانش آموزان با محوریت قرار دادن دفاع از حرکت عاشورایی ملت، تنها برای خدا و در عین حال با این انگیزه که اجنبی و استکبار باید از تاروپوداین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برچیده شود، اقدام کردند.

'طاهایی' بیان کرد: امروزمحوری ترین سازکارهای ستیز با استکبار، فعالیت و رشد در حوزه علم و دانش و فناوری است چراکه امروز پشتوانه سیاست های غرب، پشتوانه علمی است و این در دانشگاههای غرب در حال پرداختن است.

 
وی در بخش دیگری از این سخنرانی ضمن بیان این مطلب که امروز نهضت نرم افزاری که مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است از سوی مجامع دانشگاهی دنبال می شود؛ گفت: دانشجویان و اساتید ما پیش قراول جنبش های نرم افزار و تولید علم و فناوری هستند و این در قیام 16 اذرماه پدیدار شد.
'طاهایی' در ادامه با اشاره به این مهم که قرآن کاملترین کتاب آسمانی است که همواره مورد دغدغه حافظ شیرین سخن است؛ بیان کرد: قرآن پیام آزادی بخشی نسلها ست.
استاندارمازندران، آسیب شناسی بزرگ عصر جامعه جهانی را تهی بودن از عنصر مروت برشمرد و خاطرنشان ساخت:اگر مروتی در جامعه جهانی وجود داشت، دیگر دانشمندان بزرگ ما همچون شهید شهریاری را به جرم دست یابی به علم و فناوری به شهادت نمی رساندند.
وی افزود: در عصر مبارزه با استکبار و صهیونیست و حتی در عرصه زندگی از عنصر مروت نباید غفلت کرد و پاسداشت این پیام، پاسداشت از پیام عاشوراست که کربلاییان اهل مروتند و آنهایی که در راه امام حسین (ع) فدا شدند نماد ادب بودند.
'طاهایی' در خاتمه از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بخاطر همراهی در طرح هجرت سه در استان مازندران قدردانی کرد.