رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل: هدف از برگزاری مراسم 16 آذر گرامیداشت مقام و منزلت علم و دانشجو است

۱۲ آذر ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۹۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۶
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل: هدف از برگزاری مراسم 16 آذر گرامیداشت مقام و منزلت علم و دانشجو است
ربیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم روز دانشجو، ضمن گرامیداشت 16 آذرماه با اشاره به این که این روز متعلق به دانشجویان و در مقام تجلیل از این قشر می باشد؛ بیان کرد: واقعه تاریخی 16 آذر و علل ثبت این روز در تاریخ کشور بیانگر حقیقت تلاش بی وقفه دانشجویان برای مبارزه با استکبار جهانی است.
'عسکر جانعلی زاده' بیان کرد: 16آذرماه که بدنبال شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران توسط دیکتاتوری نظامی وابسته به آمریکا به نام های مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی شکل گرفت؛ نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران و نشانی از شناخت صحیح مقتضیات عصر و حکایتی از درک صحیح مردمی داشت که دشمن خود و کشور خویش را به درستی می شناختند.
 وی ادامه داد: پیوند جنبش دانشجویی با نهضت حق طلبانه، استقلال خواهانه و اسلام گرای مردم ایران و نقش پیشروانه و فعال دانشجویان و همسویی و همدلی آنان با مردم ضامن جاودانگی، پیروزی و محبوبیت این جنبش بوده است، جنبشی که هیچگاه از مردم فاصله نگرفت و مطالبات به حق مردم کشور را بدنبال داشت و برای نیل به آن مبارزه وتلاش کرد.
 وی یادآورشد: بنیان گذاران این مبارزه و شهدای دانشجوی آن در هنگامه ای که کشور ما را در کشاکش جنبش ملی نفت، پیروزی علیه استعمار پیر را تجربه کرده بود، کودتای آمریکایی 28 مرداد ماه به سوی وابستگی مضاعف به استعمار و امپریالیسم به پیش رانده می شد.
به گفته 'جانعلی زاده' در 16 آذرماه 1332 فارغ از اندیشه های وارداتی و با اتکا به آموزه های دین مقدس اسلام و مکتب تشیع که الهام گرفته از پرچم دارعرصه آزادگی و ظلم ستیزی دشت کربلا حسین بن علی (ع) می باشد به طلایه داران جنبش عظیم قرن و استواری بنیادهای اندیشه نظام و حکومت اسلامی در ایران بدل شد.
 رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهارداشت: امروز با وجود گذشت بیش از 32 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد وجود همان روحیه استکبار ستیزی در بین جوانان و دانشگاهیان هستیم، این روزها نیاز بود جانمان را فدا کنیم و امروز با توجه به اینکه جبهه ها و خطوط حمله دشمن تغییر پیدا کرده است، شاهد آن هستیم که هرروز جوانان و دانشمندان ایرانی به دستاوردهای نوینی دست یافته و با شتاب بیشتر به سمت بالندگی و آبادانی کشور گام بر می دارند و پیش می روند.