کارکنان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل 9000 سی سی خون اهدا کردند

۱۷ آبان ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۷۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۰
کارکنان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل 9000 سی سی خون اهدا کردند
به گزارش روابط عمومی، در یک عمل خدا پسندانه رییس و جمعی از کارمندان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با مراجعه به پایگاه انتقال خون حضرت موسی بن جعفر (ع) بابل، 9000 سی سی خون به نیازمندان اهدا کردند.
خون سالم، نجات دهنده زندگی است. در حال حاضر، با وجود پيشرفت های چشمگير در زمينه علم پزشکی هنوز هيچگونه جايگزين مصنوعی برای خون ساخته نشده است و فقط خونی که توسط انسان های نيکوکار اهدا می شود، می تواند جان انسان های ديگر را از مرگ نجات بخشد.
همه روزه، در سراسر جهان بسياری از افراد به خون و فرآورده های خونی نياز پيدا می کنند، به طوري که از هر سه نفر مردم دنيا، يک نفر در طول زندگی احتياج به تزريق خون و فرآورده های خونی پيدا می کند.
بارزترين مثال برای موقعيت هايي که در آن نياز مبرم به خون پيدا می شود عبارتست از زمان بروز حوادث و سوانح گوناگونی نظير تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی. از طرفی بيماران سرطانی که تحت شيمی درمانی يا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده های آن هستند و بسياری از ديگر بيماران نيز ناگزيرند برای بهره مندی از يک زندگی نسبتاً طبيعی برای تمامی عمر به شکل منظم خون يا فرآورده هاي خوني دريافت نمايند، مانند بيماران تالاسمي و هموفيلي.