جنبش علمی تیم های تیکا و تسلا باید مستمر باشد

۰۹ آبان ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۷۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۹
جنبش علمی تیم های تیکا و تسلا باید مستمر باشد
دکتر عسکر جانعلی زاده، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در نشست با اعضای تیم های تسلا و تیکا، ضمن عرض تبریک و تشکر و قدر دانی اظهار داشت: با اندک شرایط و امکاناتی که برای شما فراهم شد مقام خوبی را به دست آوردید. مهم این است که در مسیری که در این زمینه قدم گذاشتیم امروزمان نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیرتری داشته که این امر حاصل تلاش های مستمر و ارزشمند شماست.
دکتر جانعلی زاده گفت: نقطه ی شروع در هر کاری خوب است؛ ولی ماندگاری و استمرار کار بهتر از آن است. ما از حالا باید فعالیت های خود را برای مسابقات بعدی شروع کنیم و این جنبش علمی باید مستمر باشد و استمرار آن وظیفه را بر ما سنگین می کند.
وی افزود: بحث تحقیقات کاربردی مساله ی مهم دانشگاه های صنعتی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. اکنون تحقیقات باید به سمت کاربردی پیش برود و تبدیل علم به ثروت حرف اول را می زند. کاری که شما انجام می دهید در واقع همان تجاری سازی علم است و این بهترین نوع انتخاب است که دانشجو وقت خود را برای تحقیقاتی بگذارد که برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند است.
وی اظهار داشت: مجتمع فنی بابل وقتی به دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ارتقا یافت، در کنار آن محدودیت صنعتی از استان برداشته شد، به این معنی که این دانشگاه باید پاسخگوی نیاز های صنعتی استان و در یک مقیاس بزرگتر نیاز های صنعتی کشور باشد که این امر تلاش های مستمر و مداوم شما را می طلبد.
دکتر جانعلی زاده بیان کرد: در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به موفقیت ها و افتخارات بسیار ارزشمندی  در سطح ملی و جهانی دست یافتیم از قبیل ساخت بتن با مقاومت بالا و کسب مقام جهانی، کسب مقام اول جهان در مسابقات کمیکار، کسب مقام اول توسط آزمایشگاه تحقیقاتی نانو بیو تکنولوژی در اولین نمایشگاه توانمندی های نانو در سطح کشور و همچنین موفقیت شما در کسب مقام دوم و هفتم طراحی خودروهای پاک و غیره که همه ی این افتخارات را مرهون تلاش و کوشش بی وفقه دانشگاهیان و مدیون نیت خیر خواهانه ی مرحوم نوشیروانی هستیم.
به گزارش روابط عمومی، اعضای تیم های تسلا و تیکا  ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های همه جانبه ریاست دانشگاه، خواستار ادامه تحصیل اعضای تیم ها در این دانشگاه شدند و همچنین پیشنهاد کردند تا پژوهشکده ی خودرو در دانشگاه راه اندازی شود تا از این طریق دانش فنی به دست آمده نهادینه شود. بر اساس این گزارش، رییس دانشگاه نیز برای تقویت و استمرار این گونه کارها در دانشگاه، قول مساعد دادند.
تیم های تسلا و تیکا از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سومین دوره طراحی خودروهای هیبریدی در کشور به ترتیب موفق به کسب مقام دوم و هفتم شدند.