دکتر علی معظمی گودرزی: پیروزی بزرگ در مسابقات طراحی خودروهای پاک تقویت حس همکاری و کار گروهی در دانشجویان بود
دکتر علی معظمی گودرزی استاد راهنمای تیم تسلا گفت: در دوره ی سوم تز مسابقه طراحی خودروهای هیبریدی( برقی- بنزینی ) بود و ما سعی کردیم تمام اصول مهندسی را در آن رعایت کنیم و توانستیم با تلاش و کوشش بی وقفه گروهی، این افتخار را برای دانشگاه به دست بیاوریم.
استاد راهنمای تیم دوم مسابقات طراحی خودروهای هیبریدی در کشور گفت: ایده شرکت در طراحی خودروهای پاک از دوره ریاست دکتر جانعلی زاده شروع شد و ایشان با اختصاص4/5میلیون تومان به اولین تیم شرکت کننده در اولین دوره مسابقات به نوعی زمینه را برای انجام فعالیت های پژوهشی، دانشجویی فراهم کردند و دوره دوم نیز همزمان با دوره ی ریاست ایشان بود که ما را از حمایت خود بهره مند ساختند و کمال تشکر و قدر دانی را از ایشان داریم و دوره سوم نیز که در دوره ی ریاست ایشان بود مسابقه در سه مرحله ی طراحی مفهومی، طراحی اجزا و ساخت خودرو بود که مرحله ی طراحی مفهومی و طراحی اجزا را با حمایت دانشگاه انجام دادیم و مرحله ی ساخت خودرو با حمایت شرکت فولادین ذوب آمل انجام شد.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک افزود: بهتر است با گسترده تر کردن فعالیت های پژوهشی و مسابقه ای دانشجویی، فعالیت های دانشجویی را به سوی کارآفرینی سوق دهیم که این امر باعث می شود تا دانشجو هدفمند عمل کند و بیشتر به دنبال تحقیق و پژوهش برود و توانمدی هایش برای او اثبات شود. حمایت دانشگاه از این پروژه های دانشجویی سبب می شود تا تا انگیزه علمی در دانشجویان تقویت شود و امیدوار به آینده شوند و محیط دانشگاه برایشان محیطی سرشار از نشاط و سرزندگی شود.
دکتر معظمی پیشنهاد کرد تا دانشگاه فضایی را که به کارگاه خلاقیت اختصاص داد توسعه بیشتری ببخشد تا دانشجویان بتوانند بهتر توانمندی های خود را بروز داده و به خودباوری برسند.
دکتر معظمی گودرزی ضمن بیان این مطلب که پیروزی بزرگ در این مسابقات تقویت حس همکاری و کار گروهی در دانشجویان بود اظهار داشت: وظیفه ی دانشگاه آموزش و توسعه ی علم است و وظیفه ی صنعت توسعه ی فناوری با همکاری دانشگاه، اگر دانشگاه های صنعتی با اهمیت دادن به پروژهای صنعتی، که یکی از زمینه های آن پروژه های دانشجویی است فناوری را گسترش بدهند، این امر به بهبود وضعیت جامعه کمک می کند.
در ادامه سید محمود ریاضی مدیر پروژه ی خودروی هیبریدی تسلا گفت: سومین دوره مسابقات طراحی خودروهای پاک از تیرماه 89 آغاز شد. در شروع کار 8 نفر بودیم که در ادمه ی کار تعداد به 14 نفر رسید.
وی افزود: طراحی بر روی پلت فرم پراید اجرا و این پروژه طی چهار مرحله بهینه سازی شد. این طرح با توجه به بهینه سازی با تغیرات کوچکی قابل تولید خواهد بود. مصرف خودرو در سیکل شهری بین 4 تا 5/4 لیتر می باشد و قابلیت شارژ پلاگين (شارژ با برق شهری) را دارد و علاوه بر این از نیروی ترمز بازیاب شهری نیز استفاده می کند. قواي محركه الكتريكي اين خودرو 35 كيلو وات است و با توجه به استفاده از دو پيشرانه بنزيني و الكتريكي، مجموع توان موتورهاي خودرو 110 اسب بخار با گشتاور 200 نيوتن متر ميباشد. در حالت تمام الکتریکی سرعت 120 کیلومتر در ساعت را دارد و در حالت هیبریدی 160 کیلومتر در ساعت.
مدیر پروژه ی خودروی هیبریدی تسلا ضمن بیان آن که شتاب صفر تا 100 کیلومتر خودرو 5/8 ثانیه است افزود: در مسابقات طراحی خودرو در پنج آزمون شتاب، سرعت، ترمز، برد الکتریکی و برد هیبریدی مقام اول را کسب کریم.
ریاضی بیان کرد: در خودروي حاضر، با توجه به تغييراتي كه روي ECU موتور بنزيني انجام داديم، علاوه بر تلفيق عملكرد دو موتور بنزيني و الكتريكي، توانستيم عملكرد موتور بنزيني پرايد را در حالت هيبريد كاملاً بهينه كنيم.
وی افزود: در تست های میدانی مقام اول را کسب کردیم ولي در طراحی بدنه، به لحاظ امکاناتی که در دسترس تیم بود و با توجه به كاستيهايي در ساخت بدنه، در كل با اختلاف امتياز اندكي، مقام دوم را كسب كرديم.
استاد راهنمای تیم دوم مسابقات طراحی خودروهای هیبریدی در کشور گفت: ایده شرکت در طراحی خودروهای پاک از دوره ریاست دکتر جانعلی زاده شروع شد و ایشان با اختصاص4/5میلیون تومان به اولین تیم شرکت کننده در اولین دوره مسابقات به نوعی زمینه را برای انجام فعالیت های پژوهشی، دانشجویی فراهم کردند و دوره دوم نیز همزمان با دوره ی ریاست ایشان بود که ما را از حمایت خود بهره مند ساختند و کمال تشکر و قدر دانی را از ایشان داریم و دوره سوم نیز که در دوره ی ریاست ایشان بود مسابقه در سه مرحله ی طراحی مفهومی، طراحی اجزا و ساخت خودرو بود که مرحله ی طراحی مفهومی و طراحی اجزا را با حمایت دانشگاه انجام دادیم و مرحله ی ساخت خودرو با حمایت شرکت فولادین ذوب آمل انجام شد.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک افزود: بهتر است با گسترده تر کردن فعالیت های پژوهشی و مسابقه ای دانشجویی، فعالیت های دانشجویی را به سوی کارآفرینی سوق دهیم که این امر باعث می شود تا دانشجو هدفمند عمل کند و بیشتر به دنبال تحقیق و پژوهش برود و توانمدی هایش برای او اثبات شود. حمایت دانشگاه از این پروژه های دانشجویی سبب می شود تا تا انگیزه علمی در دانشجویان تقویت شود و امیدوار به آینده شوند و محیط دانشگاه برایشان محیطی سرشار از نشاط و سرزندگی شود.
دکتر معظمی پیشنهاد کرد تا دانشگاه فضایی را که به کارگاه خلاقیت اختصاص داد توسعه بیشتری ببخشد تا دانشجویان بتوانند بهتر توانمندی های خود را بروز داده و به خودباوری برسند.
دکتر معظمی گودرزی ضمن بیان این مطلب که پیروزی بزرگ در این مسابقات تقویت حس همکاری و کار گروهی در دانشجویان بود اظهار داشت: وظیفه ی دانشگاه آموزش و توسعه ی علم است و وظیفه ی صنعت توسعه ی فناوری با همکاری دانشگاه، اگر دانشگاه های صنعتی با اهمیت دادن به پروژهای صنعتی، که یکی از زمینه های آن پروژه های دانشجویی است فناوری را گسترش بدهند، این امر به بهبود وضعیت جامعه کمک می کند.
در ادامه سید محمود ریاضی مدیر پروژه ی خودروی هیبریدی تسلا گفت: سومین دوره مسابقات طراحی خودروهای پاک از تیرماه 89 آغاز شد. در شروع کار 8 نفر بودیم که در ادمه ی کار تعداد به 14 نفر رسید.
وی افزود: طراحی بر روی پلت فرم پراید اجرا و این پروژه طی چهار مرحله بهینه سازی شد. این طرح با توجه به بهینه سازی با تغیرات کوچکی قابل تولید خواهد بود. مصرف خودرو در سیکل شهری بین 4 تا 5/4 لیتر می باشد و قابلیت شارژ پلاگين (شارژ با برق شهری) را دارد و علاوه بر این از نیروی ترمز بازیاب شهری نیز استفاده می کند. قواي محركه الكتريكي اين خودرو 35 كيلو وات است و با توجه به استفاده از دو پيشرانه بنزيني و الكتريكي، مجموع توان موتورهاي خودرو 110 اسب بخار با گشتاور 200 نيوتن متر ميباشد. در حالت تمام الکتریکی سرعت 120 کیلومتر در ساعت را دارد و در حالت هیبریدی 160 کیلومتر در ساعت.
مدیر پروژه ی خودروی هیبریدی تسلا ضمن بیان آن که شتاب صفر تا 100 کیلومتر خودرو 5/8 ثانیه است افزود: در مسابقات طراحی خودرو در پنج آزمون شتاب، سرعت، ترمز، برد الکتریکی و برد هیبریدی مقام اول را کسب کریم.
ریاضی بیان کرد: در خودروي حاضر، با توجه به تغييراتي كه روي ECU موتور بنزيني انجام داديم، علاوه بر تلفيق عملكرد دو موتور بنزيني و الكتريكي، توانستيم عملكرد موتور بنزيني پرايد را در حالت هيبريد كاملاً بهينه كنيم.
وی افزود: در تست های میدانی مقام اول را کسب کردیم ولي در طراحی بدنه، به لحاظ امکاناتی که در دسترس تیم بود و با توجه به كاستيهايي در ساخت بدنه، در كل با اختلاف امتياز اندكي، مقام دوم را كسب كرديم.